◄ سال آینده؛ پایان انتظار ده ساله برای بزرگراه تبریز- سهند
نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس علت اصلی توقف این پروژه را فقدان منابع مالی میداند و معتقد است که برای احداث یک پل در طول این بزرگراه ۷۰ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.
با گذشت 10 سال از آغاز ساخت بزرگراه سهند-تبریز؛ حالا گفته میشود که این بزرگراه در سال آینده به بهرهبرداری میرسد. این پروژه که در سال 87 کلید خورده، تبریز را به شهر جدید سهند وصل میکند و راه 45 دقیقهای سهند–تبریز به 15 دقیقه کاهش مییابد.
نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس علت اصلی توقف این پروژه را فقدان منابع مالی میداند و معتقد است که برای احداث یک پل در طول این بزرگراه ۷۰ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.
احمد علیرضابیگی گفت: پیمانکاران به علت عدم دریافت مطالباتشان از دولت اظهار نگرانی میکنند، عدم پرداخت مطالبات موجب فروش ماشینآلات و اخراج کارگران توسط پیمانکاران شده است.
استاندار آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه بزرگراه تبریز- سهند در حال حاضر، ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، میگوید: برای ۴۰ درصد مابقی نیز باید برای تملک و تعیین تکلیف اراضی معارض اهتمام جدی داشت.
مجید خدابخش ادامه میدهد: این بزرگراه ازجمله طرحهای مهم استان است که مرکز استان را به شهر جدید سهند با افزون بر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت متصل میکند.
اما مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی آخرین تحولات مربوط به بزرگراه تبریز- سهند را با این خبر اعلام کرده که در سال ۹۷ این بزرگراه بهطور کامل به بهرهبرداری میرسد و با تمهیدات انجامیافته توسط این اداره کل و وزارت راه و شهرسازی و با مشارکت شرکت عمران شهر جدید سهند، بدهیهای موجود پروژه رفع شده و شرکت عمران شهر جدید سهند با سرعت در راستای اتمام پروژه تلاش میکند.
به گزارش تیننیوز به نقل از مهر، توحید اخلاقی میگوید: با در نظر گرفتن«لزوم اولویتبندی پروژههای عمرانی» هیچ بهانهای برای طولانی شدن یک مسیر ۲۲ کیلومتری که بخش مهمی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی تبریز را حل میکند، قابلقبول نخواهد بود و از اولویتهای ما اتمام همین بزرگراه است.
به گفته وی اعتبار تخصیصیافته از محل منابع دولتی برای این بزرگراه خیلی کم بود و برآورد سال گذشته این بود که اتمام این پروژه ۸۰ میلیارد تومان نیاز دارد اما در ردیف بودجه، چهار میلیارد تومان برای آن درنظرگرفته شده بود.
شهرداری تبریز در سال چند برابر این اعتبار لازم را حیف و میل می کند در بازی با جدولهای تازه نصب شده و تعویض مثلا سنگفرش محوطه شمالی ترمینال اتوبوسهای بین شهری و الی ماشائ الله!فساد نمی گذارد کار انجام بگیرد.امید که این جاده مانند کمربندی شمالی تبریز مایه وبال نیم قرنی و چاله ای برای حیف و میلهای مجدد شهرتاران (تاراجگران شهر) نشود!فساد این تشکیلات چه برکتی دارد!با پولهایی که در سد نان شهید مدنی چال کردند کل استان گلستان می شد!