جزئیات آغاز عملیات اجرایی ۲۰ کیلومتر از راه اصلی محور قیر- جهرم
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با ظرفیتهای بزرگی که در استان فارس چه از لحاظ اقتصادی و چه از نظر فرهنگی و اجتماعی وجود دارد ما باید نگاه ویژهای به این استان داشته باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با ظرفیتهای بزرگی که در استان فارس چه از لحاظ اقتصادی و چه از نظر فرهنگی و اجتماعی وجود دارد ما باید نگاه ویژهای به این استان داشته باشیم.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۲۰ کیلومتر از راه اصلی محور قیر – جهرم اظهار داشت: اصلیترین مشکل در پروژههای عمرانی کشور تأمین منابع مالی است و در بحث بهسازی محور قیر به جهرم نیاز به تقریباً ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که با وجود وضعیت مالی کشور انجام کل مسیر یکجا میسر نیست.
وی افزود: اما تلاش میکنیم بتوانیم قطعه به قطعه آن را به پایان برسانیم و عملیات اجرایی ۲۰ کیلومتر را امروز آغاز میکنیم و با توجه به گردنههای سختی که در این محور وجود دارد هزینه اجرایی بهسازی این مسیر بسیار بالاست و تلاش میکنیم در سالهای بعد تمامی مسیر را بهسازی کنیم.
فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس نیز در این مراسم با اشاره به وضعیت نامطلوب و کیفیت نامناسب راههای شهرستان قیر اشاره کرد: باید به محورهای شهرستان قیر توجه ویژه شود.
وی همچنین گفت: با توجه به وضعیت نامطلوب و کیفیت نامناسب راههای شهرستان قیر و اهمیت این شهرستان و بازدید اخیر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی پروژههای خوبی در این شهرستان آغاز شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس تاکید کرد: عملیات بهسازی محور فیروزآباد به قیر با توجه به شرایط نامطلوب محور آغاز شده است و در دست اجراست.
وی افزود: با توجه به بازدیدی که اخیراً مقام عالی وزارت راه و شهرسازی از این محور داشتند و تأکید وی که راههای شهرستان قیر در اولویت کاری قرار گرفته شود و مجوزی که از وزارت راه و شهرسازی برای ما صادر شد ۲۰ کیلومتر از محور قیر – جهرم از سمت شهرستان قیر را به مناقصه گذاشتیم و امروز با این مراسم عملیات اجرایی آن آغاز میشود.
وی گفت: قبلاً ۱۰ کیلومتر این محور از سمت جهرم آغاز شده بود و در دست اجراست.
مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به مسیر ۷۰ کیلومتری محور قیر – جهرم گفت: ۳۰ کیلومتر این محور در برنامه اجرایی قرار گرفته و ۴۰ کیلومتر باقیمانده که شرایط بسیار نامطلوب و کیفیت پایینی دارد نیز با حمایت وزارت راه و شهرسازی و زیرمجموعه آن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل عملیاتی شود و بتوانیم در زمان کوتاهی کل ۷۰ کیلومتر را بهسازی و ارتقاء دهیم.
وی با توجه به اهمیت محور قیر – جهرم افزود: در واقع عنوان اصلی این مسیر فسا – جهرم – قیر است و با بهسازی و تبدیل این محور به راه اصلی ما شرق استان را از طریق جهرم – قیر به عسلویه ارتباط میدهیم و در حقیقت محور شرق فارس را به غرب فارس و به محور عسلویه که یک قطعه ویژه و پراهمیت است اتصال مییابد.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس اعتبار مورد نیاز جهت انجام از پروژه را ۱۴۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: حجم خاکریزی این پروژه ۲۰۸۰۰۰ مترمکعب و حجم خاکبرداری ۱۰۲۰۰۰ مترمکعب است.
وی در پایان افزود: تعداد ۳۸ دستگاه پل در طول مسیر مطالعه شده که اجرا میگردد و حجم آسفالت مصرفی ۶۲۰۰۰ تن خواهد بود.