بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

فروش 50 درصد بلیت‌های اتوبوس از طریق اینترنت

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: برخی شرکت‌های اتوبوسرانی بیش از 50 درصد فروش بلیت اینترنتی داشتند و مردم نیز از این روش خرید بلیت استقبال کردند.

فروش 50 درصد بلیت‌های اتوبوس از طریق اینترنت
تین نیوز |

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  گفت: برخی شرکت‌های اتوبوسرانی بیش از 50 درصد فروش بلیت اینترنتی داشتند و مردم  نیز از این روش خرید بلیت استقبال کردند.

به گزارش فارس، مجیدرضا نصرالله‌نژاد در مراسم بازدید از پایانه‌های مسافری جنوب و غرب تهران با اشاره به روند موفقیت‌آمیز پیش‌فروش اینترنتی بلیت اتوبوس گفت:‌ بیشترین سرویس جابه‌جایی مسافران در تهران از طریق ترمینال جنوب انجام می‌شود و پس از آن ترمینال‌های غرب، شرق و بیهقی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود:‌برخی شرکت‌های اتوبوسرانی بیش از 50 درصد فروش بلیت اینترنتی داشتند و مردم  نیز از این روش خرید بلیت استقبال کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 34 شرکت تعاونی فعال داریم که 27 شرکت در تهران و بقیه در شهرستان‌ها هستند.

نصرالله‌نژاد از برنامه‌ریزی برای ستاره‌دار کردن و رتبه‌بندی شرکت‌های تعاونی اتوبوسرانی خبر داد و گفت:‌ در 5 سال اخیر تلفات سوانح رانندگی در استان تهران کاهش یافته است و در 10 ماهه امسال این رقم 264 نفر بود که در مدت مشابه سال قبل 315 نفر بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به استقبال مردم از اتوبوس‌های مانیتوردار و افزایش‌ آنها گفت:‌از سوی با توجه به افزایش خودروهای شخصی استقبال از ناوگان عمومی جاده‌ای کاهش یافته است.

وی ادامه داد:‌در بخش بار و مسافر تلاش شده است موضوع شرکت‌مالکی دنبال شود.

وی ادامه داد:‌از آغاز طرح نوروزی تا کنون 410 هزار و 343 مسافر توسط ناوگان عمومی جاده‌ای در سطح استان تهران جابه‌جا شده‌اند.

در ادامه این مراسم حمیدرضا شهرکی‌ثانوی مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: یکی از دلایلی که مردم ترجیح می‌دهند از خودروی شخصی بابت سفرها استفاده کنند نگرانی بابت اتلاف وقت در ناوگان عمومی جاده‌ای است.

شهرکی‌ثانوی اضافه کرد: جلوگیری از اتلاف زمان در مبدأ و حین سفر بسیار ضروری است که تلاش کرده‌ایم در این حوزه هوشمند‌سازی پایانه‌ها اجرایی شود.

وی ادامه داد: به غیر از پایانه بیهقی در دیگر پایانه‌های تهران زیرساخت مناسبی برای هوشمندسازی وجود نداشت بنابر این در گام اول و به صورت آزمایشی هوشمندسازی سکوها در پایانه مسافری مشهد آغاز شد.

وی با تأکید بر اینکه هوشمندسازی بحث گسترده‌ای است،‌گفت: ارتباط سکو و شرکت تعاونی در پایانه باید مکانیزه شود.

شهرکی‌ثانوی اظهار داشت: در حالت عادی سهم سفرهای درون‌استانی 54 درصد و برون‌استانی 46 درصد است که در نوروز سفرهای بین‌شهری افزایش می‌یابد و سهم سفرهای برون‌استانی به 52 درصد و سهم سفرهای درون‌استانی به 48 درصد می‌رسد.

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: اگر می‌خواهیم از ناوگان عمومی جاده‌ای استقبال شود ناگزیر از تغییر رویکرد هستیم زیرا با این شرایط نمی‌توان جذب تقاضا داشت.

وی ادامه داد:‌نوسازی ناوگان انجام شده و متوسط سن اتوبوس‌ها به 10 سال رسیده است، رانندگان حرفه‌ای‌تر شده‌اند، جاده‌ها هم بهتر شده است اما مردم در حال فاصله گرفتن از ناوگان عمومی جاده‌ای هستند که البته این موضوع دلایل مختلف دارد.

وی افزود: در سال آینده فراخوان جذب مشاور داریم تا موضوع کاهش مسافران ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای را در زوایای مختلف بررسی کنند.

وی بر لزوم تغییر برخی مصوبات اشاره کرد و گفت:‌ با اصلاح بندی در مصوبات هیأت وزیران و با حمایت وزارت کشور و سازمان راهداری فضا برای احداث پایانه‌های مسافربری توسط بخش غیردولتی فراهم خواهد شد و باید به این سمت برویم.

وی با بیان اینکه سهم حمل و نقل  عمومی جاده‌ای در تصادفات حدود 2 درصد است،‌گفت:‌شرکت‌های اتوبوسرانی باید در کنار درآمدزایی از محل فروش بلیت به دنبال درآمدهای غیربلیتی هم باشند که تا کنون سه دسته درآمد غیربلیتی تعریف شده است.

وی ادامه داد:‌هم اکنون اتوبوس‌های با ضریب اشغال متوسط 50 درصد در سال حرکت می‌کنند که قطعا با افزایش ضریب اشغال بهره‌وری در بخش حمل و نقل افزایش می‌‌یابد.

انتهای پیام/ک

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.