◄ دلیل تازه برای افزایش تلفات سوانح جادهای
پایش نشدن 100 هزار کیلومتر از راههای فرعی و روستایی شمار تلفات حوادث جادهای را افزایش داده است.
![دلیل تازه برای افزایش تلفات سوانح جادهای](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/6AUX052vhlaI/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLFqGbGR8JqIx/%D8%A7%D9%88%D8%B1%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3+%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C.jpg)
رئیس اورژانس هوایی کشور گفت: پایش نشدن 100 هزار کیلومتر از راههای فرعی و روستایی شمار تلفات حوادث جادهای را افزایش داده است.
به گزارش تیننیوز، محمد سرور در سومین نشست هماندیشی مسئولان پایگاههای اورژانس کشور به میزبانی همدان گفت: آسفالت راههایی که تحت پوشش و پایش ارگان خاصی نیست استاندارد لازم را نداشته و باعث افزایش احتمال بروز تصادفات میشود.
او به عدم رعایت قانون از سوی مردم درراههایی که هیچگونه اهرم نظارتی وجود ندارد اشاره کرد و گفت: ایران ششمین کشور آسیا ازنظر حادثهخیزی و آخرین کشور جهان ازنظر تلفات حوادث رانندگی است.
او تنها راه امدادرسانی به راههای مالرو و عشایری را اورژانس هوایی دانست و گفت: سال گذشته 16 هزار نفر در حوادث رانندگی جان باختند و 730 هزار مأموریت ترافیکی و برابر همین تعداد حوادث غیر ترافیکی انجام شد.
او استاندارد پایگاه اورژانس را هر 40 کیلومتر عنوان کرد و گفت: اکنون 2 هزار و 400 پایگاه اورژانس در کشور فعال است و شمار پایگاههای اورژانس هوایی با اجرای طرح تحول سلامت از پنج به 33 پایگاه افزایش یافت.