بازدید سایت : ۴۷۹۰۱
دغاغله با اشاره به ادامه اعتراضات کامیون داران:

◄ بازار کشش افزایش 50 درصدی کرایه حمل را ندارد؛ قانون محدویت حمل بار تعلیق شد

اینکه به انتصاب آقای خان بلوکی اعتراض دارند به سازمان راهداری و دولت برنمی‌گردد آقایان (رانندگان عزیز) می‌توانند انتخابات برگزار کنند و تمام این نکات در قانون پیش‌بینی‌شده است و می‌توانند مجمع عمومی و مجمع عمومی فوق العاده داشته باشند. این ها مسائل داخلی مربوط به اصناف است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای علیه کسی ورود پیدا نکرده و نمی کند.

بازار کشش افزایش 50 درصدی کرایه حمل را ندارد؛ قانون محدویت حمل بار تعلیق شد
تین نیوز |

مدیرکل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: اگرچه افزایش کرایه حمل، مطالبه به حق و صنفی رانندگان کامیون است؛ اما بازار کشش افزایش 50 درصدی کرایه حمل را ندارد.

غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در گفت وگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به ادامه اعتراضات کامیون داران در برخی استان ها که به روز ششم خود رسیده است از جلسه مشترک امروز خود با روسای صنوف مربوطه خبر داد و گفت: مذاکراتی انجام گرفت و مجدداً ساعت 2 امروز جلسه صنوف با وزیر راه و شهرسازی ادامه خواهد شد.

وی با توضیح اینکه یک سری از مطالبات کامیون داران صنفی است و طرح مطالبات صنفی یکی از مسائل حقوق شهروندی است و نمی تواند اشکالی داشته باشد، گفت: این اعتراضات حقی است که قانون به رسمیت شناخته است و مطابق حقوق شهروندی است که حاکمیت قبول دارد و اعتراض کنندگان هم جزو وفاداران به نظام هستند.

دغاغله در خصوص یکی از بندهای اعتراضات کامیون داران که مربوط به ریاست آقای خان بلوکی بر کانون رانندگان کشور است، گفت: فرد نامبرده رئیس کانون رانندگان کشور است و کانون هم متشکل از انجمن های هر استان است و انجمن ها منتخب رانندگان کشور هستند و رانندگان هر شهری اعضای صنف را انتخاب می کنند و نهایتاً از انجمن های سراسر کشور کانونی را تشکیل و برای آن هیت مدیره انتخاب می کنند. نهایتاً اینکه هر فردی که جزو کانون است، ابتدا باید عضو انجمن و منتخب رانندگان باشد و آقای خان بلوکی یا هر شخص دیگری منتصب دولت نیست و ما حکم انتصاب وی را نزده ایم.

مدیرکل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ادامه داد: بخش دیگری از دولت که وزارت کار باشد بر صنوف نظارت دارد و بر انتخابات صنفی هم نظارت می کند و نهایتاً هرکسی که توسط اداره کار به عنوان صنف و کانون به ما معرفی شود از لحاظ قانونی موظف به همکاری با این فرد هستیم.

دغاغله ادامه داد: اینکه به انتصاب آقای خان بلوکی اعتراض دارند به سازمان راهداری و دولت برنمی گردد آقایان (رانندگان عزیز) می توانند انتخابات برگزار کنند و تمام این نکات در قانون پیش بینی شده است و می توانند مجمع عمومی و مجمع عمومی فوق العاده داشته باشند. این ها مسائل داخلی مربوط به اصناف است که سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای علیه کسی ورود پیدا نکرده و نمی کند.

او تأکید کرد: هرکسی توسط آقایان (رانندگان) انتخاب شود برای ما محترم است و سازمان در چارچوب تعریف شده با آن همکاری خواهد داشت.

دغاغله هم چنین در خصوص افزایش 50 درصدی کرایه حمل بار به عنوان یکی دیگر از مطالبات جدی کامیون داران معترض، گفت: اگرچه افزایش کرایه حمل مطالبه به حق و صنفی است اما این بازار تا این اندازه کشش دارد که کرایه به 50 درصد افزایش یابد؟

وی با اشاره به اینکه افزایش کرایه تا 20 درصد اعمال شده است ادامه داد: البته رانندگان عزیز چندین سال با ما همراهی کرده اند و چندین سال است افزایش قیمت نداشته ایم که دلیل هم دارد اول اینکه رکود در بخش حمل ونقل به وضوح دیده می شود و چندین سال است این رکود حاکم است و بنابراین هر افزایش قیمتی نمی توانست منطقی باشد ضمن اینکه  بین عرضه و تقاضای بار و ناوگان هماهنگی وجود ندارد و اکنون با مشکل کمبود بار و ازدیاد کامیون مواجه هستیم که نتیجه آن بهره وری پایین ناوگان است.

او ادامه داد: بنابراین بازار کشش این افزایش قیمت را ندارد بااین حال کمک می کنیم تا مطالبات قانونی رانندگان انجام شود.

دغاغله هم چنین در خصوص بخشنامه اخیر سازمان راهداری که منجر به محدودیت در تناژ حمل بار جاده ای شده است گفت: قانون کاهش تناژ معلق شده است و فعلاً اجرا نمی شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسن گودرزی

    اینجانب 3 سال پیش گندم از شرکت خلیج فارس بار زدم ولی هنوز یک ریال بابت کرایه پرداخت نکردن

  • مهدی سامغانی

    سلام در بحث نوع انتخابات چرا این انتخابات چه در سطح هر شهر ویا ریاست کشوری کانون سیستماتیک با توجه به دارا بودن رانندگان به شماره هوشمند انجام نمی شود ؟؟
    یا حتی روش ساده تر برای رانندگان در سطح سواد پایینتر از طرف اداره کار با یک نرم افزار اس ام اس ؟؟؟

    در بحث دیگر که فرمودید توان افزایش 50 درصدی کرایه موجود نیست بایستی عرض کنم که کاملا مخالفم
    دلیل اول
    چطور در چندین سال هست که نرخ تمام اجناس واقلام افزایش داشته کرایه افزایش نداشته واین خود دلیل بر رد این ادعای جنابعالی می باشد پس نرخ کرایه به هیچ وجه در نرخ اجناس وتولید دخالتی نداشته است

    دوم ایا بعد از چندین سال به طور مثال در کرایه بندر به تهران در یک محموله بار 25 تنی مبلغ افزایش 2 میلیون تومانی اگر یک تقسیم کنیم میشود در هر کیلو 800ریال ودر یک تن ان 800000ریال
    ایا این نرخ افزایش کرایه در هر کیلو یاتن چشم گیر است که در اکثر نظرات گفته میشود قابل قبول نیست ؟؟
    یا در دلیل اول عرض شده در این چند سال با توجه به افزایش نرخ اقلام واجناس و از طرفی افزایش نیافتن کرایه حمل چه دلیلی دارید که چرا اقلام واجناس گران شده است ؟؟