بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

عوارض ۲۵۰۰ تومانی کم است / بازگشت سرمایه در ۲۵ سال مقرون به صرفه نیست

تین نیوز | دبیر انجمن شرکت‌های راه‌سازی گفت: بازگشت سرمایه به سرمایه گذاران در بخش راه در کشور ما مقرون به صرفه نیست
علی آزاد دبیر انجمن شرکت‌های راه‌سازی با بیان اینکه یکی از مسائل اجتماعی ما میزان تصادفات است گفت: در سال 85 سالانه 27 هزار کشته در سوانح رانندگی داشتیم که خوشبختانه این رقم در سال جاری به 19 هزار کشته کاهش یافته است.
 
وی ادامه داد: متأسفانه مسئولان آن طور که باید نتوانستند فرهنگ رانندگی را در کشور به طور کامل پیاده سازی کنند که در این زمینه رسانه‌ها و همچنین آموزش و پرورش می‌توانند نقش بسزایی را در کاهش این حوادث ایفا کنند.
 
آزاد در ادامه به ساخت راه، بزرگراه و همچنین آزادراه و توسعه آن در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل مهم در امر راه‌سازی نبود سرمایه گذار می‌باشد به طوری که سرمایه گذاران کمتری انگیزه برای سرمایه گذاری در ساخت راه دارند.
 
وی اظهار داشت: بازگشت سرمایه در بخش راه حدود 25 سال است که به صرفه نیست و همچنین اخذ عوارض با 1800، 2500 و 3000 تومان به منظور نگهداری راه‌ها برای سرمایه گذار به صرفه نیست.
 
آزاد گفت: به عقیده من اخذ عوارض 2500 تومانی برای آزادراهی چون تهران پردیس بسیار کم است و اگر قرار باشد شرکت سرمایه گذار اقدامات لازم را به منظور نگهداری راه‌ها و آزادراه‌ها داشته باشد بنابراین اخذ عوارض نیز باید از میزان تعیین شده بیشتر باشد.
 
دبیر انجمن شرکت‌های راه‌سازی اعلام کرد: امروزه راه‌سازی در کشور گرفتار معضلاتی شده به طوری که هم اکنون تنها 8 درصد از سرمایه‌ای که یک سرمایه گذار در ساخت و نگهداری یک راه می‌گذارد می‌تواند به دست بیاورد. این در حالی است که رقم موردنظر باید 25 درصد باشد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عرب

    آقای دبیر محترم انجمن این مشکل برنامه ریزی شماست قرار نیست که کمبودها را از جیب من معلول جبران کنید جستجو کنید مشکل اصلی در کجاست که نمیتوانید برگشت سرمایه را تامین کنید از من معلول برای تردد در این مسیر برای مدت ۱۵ دقیقه ۵۰۰۰تومان گرفتند آخه این که نشد انصاف البته برای این منظور پیشنهاد میشود کارت مخصوص تردد برای معلولین حدالقل ویلچری در نظر گرفت پیشنهاد دوم من موافقم که برگشت سرمایه با این وضعیت امکانپذیر نیست خب به همین دلیله سرمایه گذاران رغبت چندانی ندارند ورود پیدا کنند به همین دلیل اصولا به غیر از شرایط خاص من و امثال من میتوان سقف عوارض آزادراهی نه تنها پردیس بلکه همه آزادراههای دارای عوارضی را بصورت آزمایشی برای مدت مثلا ۳ ماه متناسب با رشد قیمت بنزین در سال ۹۳ دوبرابر نمایید البته بشرط اینکه افراد با شرایط خاص مستثنی از این باشند.