بازدید سایت : ۱۳۰۸۰۴

افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیط های ناوگان حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی

|

تین نیوز | رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی از افزایش 20 درصدی نرخ بلیط های ناوگان حمل و نقل جاده ای استان از فردا 25 اسفندماه خبر داد.
 
بهزاد برقی از افزایش 20 درصدی نرخ بلیط های ناوگان حمل و نقل جاده ای مسافربری از 25 اسفندماه سال جاری خبر داد و افزود: این افزایش نرخ همزمان با سراسر کشور از تاریخ 25 اسفند ماه با هدف حمایت از ناوگان برای ایجاد انگیزه جهت ارتقای سطح کیفی خدمات ارائه شده اعمال می شود.
 
وی با بیان اینکه از 11 اسفند ماه پیش فروش اینترنتی بلیط و از 18 اسفندماه نیز توام با فروش اینترنتی، پیش فروش بلیط ها در دفاتر فروش شرکت های مسافربری واقع در سطح شهر و پایانه های عمومی آغاز شده، اظهار داشت: پایگاه های اینترنتی‌ برای پیش‌ فروش بلیت اتوبوس در خدمت مسافران حمل و نقل عمومی جاده‌ای بوده که پیش‌ فروش بلیت از طریق سایر ‌آدرس‌ های اینترنتی اختصاصی شرکتهای حمل و  نقل مسافر نیز انجام می‌شود.
 
 رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات کشور و برنامه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر در بخش اتوبوس یک میلیارد ریال به شرط اسقاط اتوبوس فرسوده و رضایت مالکان با عمر بالای 15 سال به متقاضیان تسهیلات بانکی پرداخت می شود، اعلام کرد: این اعتبار جوابگوی یک پنجم هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس جدید نیست.
 
تسهیلات نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافر جوابگو نیست
برقی با بیان اینکه در بخش مینی بوس نیز در ازای اسقاط مینی بوس فرسوده با عمر بالای 15 سال وام 200 میلیون ریالی و در صورت داشتن  2مالک تسهیلات 400 میلیون ریالی پرداخت می شود، اظهار داشت: نوسازی ناوگان در اثر تورم شدید و افزایش روز افزون قیمت خودروها به کندی در حال اجرا است.
 
وی با اشاره به اینکه متاسفانه قطعات یدکی ناوگان حمل و نقل مسافر نیز افزایش بی سابقه ای داشته و رانندگان در خرید آنها با مشکلات زیادی نیز مواجه می شوند، ادامه داد: بطوریکه خرید روغن و لاستیک از جمله مواد مصرفی با مشکل همراه است.
 
برقی با اعلام اینکه باید برای حفظ کیفیت خدمات و ارتقا سطح ایمنی تردد با ناوگان حمل و نقل عمومی سوبسیدهایی در این راستا به رانندگان پرداخت شود، ادامه داد: در حال حاضر عمر متوسط ناوگان اتوبوس استان 12.18 سال، مینی بوس 24.6 سال و سواری 7.7 بوده که نیازمند نوسازی در برخی بخشها هستیم.
 
وی در خصوص تعداد ناوگان فعال در بخش حمل و نقل مسافر آذربایجان غربی یادآور شد: هم اکنون یک هزار دستگاه اتوبوس، یک هزار و 200 دستگاه سواری و یک هزار و 500 دستگاه مینی بوس در ناوگان فعال بوده که از این تعداد 150 دستگاه اتوبوس ویژه  در مسیرهای بین استانی هستند.
 
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.