◄ تشریح تخلفات شرکتهای حمل و نقلی مازنداران
مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جادهای استان مازندران از رسیدگی به 29 پرونده رانندگان در کمیسیون ماده 11 و 39 پرونده شرکتهای حمل و نقل باربری و مسافری در کمیسیون ماده 12 خبر داد.
مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جادهای استان مازندران از رسیدگی به 29 پرونده رانندگان در کمیسیون ماده 11 و 39 پرونده شرکتهای حمل و نقل باربری و مسافری در کمیسیون ماده 12 خبر داد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، عباسعلی نجفی با تاکید بر این مهم که، در سه ماه گذشته از سال 98، از مجموع پروندههای تشکیل شده به 39 پرونده از موارد مطرح شده در خصوص شرکتهای حمل و نقل رسیدگی شد، اظهار کرد: جلسات کمیسیون ماده 12 این استان برای رسیدگی به تخلفات شرکتها و موسسات حمل و نقل جادهای برون شهری و کمیسیون ماده 11 برای رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل و نقل جادهای تشکیل میشود. لذا بنا بر ضرورت اخیراً این کمیسیون تشکیل و به برخی تخلفات در آن رسیدگی شد.
وی در تشریح برخی تخلفات شرکتهای حمل و نقل، گفت: متاسفانه برخی شرکتهای حمل و نقلی در استان مازندران اقدام به جذب مسافر با روشهای غیرمتعارف، برخورد نامناسب راننده، صدور صورت وضعیت و برقراری سرویس برای وسیله نقلیه دارای نقص فنی، صدور صورت وضعیت برای راننده فاقد مدارک معتبر بود که در جلسات کمیسیون به آنها رسیدگی و احکام مربوطه به منظور برخورد قانونی در این موارد صادر شد.
نجفی با پرداختن به این نکته که درراستای رسیدگی به تخلفات شرکتها و موسسات حمل و نقل جادهای کالا و مسافر درکمیسیون اولیه ماده 12 استانی آییننامه اجرایی تبصره یک ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال 1391، تخلفات مذکور مورد بررسی قرار گرفتهاند، افزود: درسه ماهه اول سال 98 به تخلفات شرکتهای حمل ونقل بار و مسافر رسیدگی شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان مازندران به این موضوع نیز اشاره کرد که، عدم رعایت ضوابط و مقررات تهیه و تنظیم بارنامه، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد کارت معاینه فنی و وسایل ایمنی، عدم رعایت ضوابط حمل محمولات ترافیکی از جمله تخلفات انجامشده از سوی شرکتهای حمل و نقل کالا بوده است.