بازدید سایت : ۶۲۹۳۰

پایان آسفالت راه‌های روستاهای بالای ۵۰ خانوار تا سال ۱۴۰۰

وزیر راه و شهرسازی گفت: آسفالت راه‌های روستاهای بالای ۵۰ خانوار تا سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد تا هیچ یک از روستاهای کشور از نعمت راه آسفالته محروم نباشد.

پایان آسفالت راه‌های روستاهای بالای ۵۰ خانوار تا سال ۱۴۰۰
تین نیوز |

وزیر راه و شهرسازی گفت: آسفالت راه‌های روستاهای بالای ۵۰ خانوار تا سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد تا هیچ یک از روستاهای کشور از نعمت راه آسفالته محروم نباشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی ظهر دوشنبه با حضور در شرکت کندوان پارس مجری طرح‌های روکش آسفالت منطقه الموت، تصریح کرد: در شرایط کنونی منابع مالی باید به گونه‌ای تقسیم شود تا راه‌های اولویت دار هرچه سریعتر به مرحله تکمیل و بهره برداری برسند.

وی تصریح کرد: تمامی راه های روستاهای بالای ۵۰ خانوار باید تا سال ۱۴۰۰ آسفالت شوند  و هرگونه عقب ماندگی در این زمینه باید توسط راهداری و راه و شهرسازی مورد پیگیری قرار گیرد.

اسلامی اضافه کرد: اعتبارات لازم برای آسفالت راه‌های روستایی از محل منابع استان و وزارتخانه تامین می‌گردد.

وی بر تسریع در آسفالت راه‌ ۲۰ روستای بالای ۵۰ خانوار در قزوین تاکید کرد و افزود: اولویت بعدی ما روستاهای بالای ۲۰ خانوار است و برای بهسازی و روکش آسفالت راه‌ها نیز باید طرح‌های ارتقای کیفی آسفالت منعقد شود.

اسلامی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید از ظرفیت تبصره ۱۹ که بر مشارکت همگانی دستگاه‌ها در این زمینه تاکید دارد، استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جاده رحیم آباد- کلاچای، گفت: وزیر نفت تقبل کرده است تا ادامه این مسیر در بودجه این وزارتخانه که جزو قانون و دستورالعمل نیز هست، قرار گیرد تا مطالبات قرارگاه‌های احداث راه جبران شود.

اسلامی تصریح کرد: الزام دولت در تکمیل طرح‌ها پیشرفت بالای ۵۰ درصد است که خوشبختانه طرح قزوین- کلاچای نیز در این دسته قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه تجهیز ماشین آلات راهداری نیز اخیرا دستگاه‌هایی به راهدارخانه‌ها اختصاص داده شده است و اگر استانداری قزوین منابعی در این زمینه اختصاص دهد ما نیز آماده همکاری هستیم.

جاده اصلی در دست احداث قزوین - الموت - تنکابن به طول ۱۶۲ کیلومتر و در پنج قطعه در حال ساخت است که ۹۶ کیلمتر این مسیر در استان قزوین واقع شده و با بهره برداری از آن شاهد کاهش ۱۸۰ کیلومتر از جاده کنونی خواهیم بود.

این جاده از حاشیه آزادراه قزوین - کرج بعد از شهرک صنعتی کاسپین آغاز شده و با عبور از گردنه الله آباد، تونل شیرکوه و روستاهای شهرک و آتان در بخش رودبار الموت شرقی، از منطقه سه هزار به شهرستان تنکابن در استان مازندران متصل می‌شود.

با بهره برداری از این پروژه ارتباطی علاوه بر کاهش مسیر، زمان سفر و ترافیک، مسیر قزوین و مازندران به هم نزدیک تر شده و همچنین باعث صرفه جویی در مصرف سوخت به میزان ۱۰۰ میلیون لیتر در سال خواهیم شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.