بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

۱۳هزار کیلومتر از جاده‌های کشور نیازمند روکش آسفالت است

تاکنون حدود چهار هزار کیلومتر از جاده‌های کشور بهسازی شده است.

۱۳هزار کیلومتر از جاده‌های کشور نیازمند روکش آسفالت است
تین نیوز |

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ۱۳ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور نیازمند روکش آسفالت به صورت اساسی است گفت:تاکنون حدود چهار هزار کیلومتر از جاده‌های کشور بهسازی شده است.

رضا اکبری چهارشنبه شب در جریان سفر یک روزه به استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت : ۲۰ تا ۳۰ درصد از ۹ هزار کیلومتر جاده های کشور که نیازمند بهسازی هستند با خرابی بیشتری مواجه بوده که سال آینده بهسازی می شوند.

وی ادامه داد : امسال آسفالت و نگهداری هشت هزارو ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی و حدود سه هزار و ۵۰۰  کیلومتر ساخت و آسفالت راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال در برنامه ریزی این سازمان قرار گرفته است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد : علی رغم مشکل تامین منابع مالی برای اجرای این پروژه ها با امضای تفاهمنامه با شرکت های تولید قیر و تامین قیر به صورت اعتباری تا پایان آبان ماه امسال ۱۳ هزار کیلومتر بهسازی جاده در قالب پروژه های جهش تولید به اجرا درآمد که ۵۰ درصد بیشتر از برنامه تعریف شده سازمان بود .

اکبری ادامه داد : امسال رفع ۲۵۰ نقطه پرحادثه اولویت دار با اعتباری بالغ بر ۲هزار میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۱۸۰ نقطه رفع شده است.

وی افزود : این عدد تا پایان سال به ۲۱۰ نقطه خواهد رسید و تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۰ نیز ۴۰ نقطه حادثه خیز دیگر رفع می‌شود. معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای بهره‌برداری از چند پروژه به بندر امام خمینی(ره) سفر کرد.

معاون سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه در کشور ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده داریم و سالانه باید ۱۰ الی ۲۰ درصد این جاده‌ها ترمیم شود، گفت: برای ترمیم این جاده‌ها سالانه به ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

در روزهای اخیر حیدر مطاعی نیز دراینباره گفته است: بیش از ۹۰ درصد از جابه‌جایی کالا و مسافر کشور از طریق جاده انجام می‌شود که با هیچ کجای دنیا قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه زمان رسیدن کالا به مقصد در ایران در قیاس استاندارد جهانی است به برخی از مشکلات رانندگان مانند کمبود و گرانی قطعات، شرایط سخت کاری و فرسودگی ناوگان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در شرایط تحریم با همدلی و هم افزایی می‌توانیم تا حد زیادی این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

در این ارتباط نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز گفت: بخشی از درآمدهای حاصل از عوارض آزادراهی باید صرف ترمیم زیرساخت های جاده ای شود، اما متأسفانه در شرایط کنونی جاده ها به درستی نگهداری نمی شوند و این مسئله موجب شده که سالانه میلیاردها تومان برای ترمیم جاده ها هزینه شود.

سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اهمیت بهسازی و نگهداری جاده ها در کشور، گفت: قطعا مهم تر از ساخت بزرگراه و آزادراه، نگهداری و ترمیم جاده ها است، زیرا تخریب زیرساخت های جاده ای هزینه های بسیاری را تحمیل خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.