بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

گلایه مردم از تخلف کرونایی در اتوبوس های بین شهری

با وجود گذشت بیش از یکسال و نیم از شیوع ویروس کرونا، مردم همچنان از تخلفات کرونایی که در اتوبوس‌های بین شهری انجام می‌شود گلایه دارند

گلایه مردم از تخلف کرونایی در اتوبوس های بین شهری
تین نیوز |

با وجود گذشت بیش از یکسال و نیم از شیوع ویروس کرونا، مردم همچنان از تخلفات کرونایی که در اتوبوس‌های بین شهری انجام می‌شود گلایه دارند، تخلف‌هایی که از سوی شرکت‌های حمل و نقل نادیده گرفته‌ می‌شود اما به گفته سازمان راهداری همه موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، طی یکسال و نیم گذشته پروتکل‌های بهداشتی متعددی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله حوزه حمل و نقل مصوب و ابلاغ شد اما هر قدر که از شیوع این ویروس می‌گذرد گویا رعایت این پروتکل‌ها برای مردم در بخش‌های مختلف علی‌السویه می‌شود و در این میان ناظری هم نیست که با متخلفان برخورد کرده و بر رعایت دقیق آن نظارت کند.

اتوبوس‌های بین شهری هم در این ایام کرونایی موظف شدند که ۵۰ درصد ظرفیت‌شان مسافر سوار کنند این درحالی است که تا کنون مسافران بسیاری نسبت به پر شدن اتوبوس‌های بین شهری در ترمینال‌ها و پایانه‌های مسافری یا خارج از آن و در بین مسیر گلایه دارند.

یکی از اپراتورهای این شرکت‌ها در پاسخ به این سوال که چرا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنید و مسافر بیش از ظرفیت مجاز سوار می‌کنید، گفت: در پایانه ۱۷ مسافر در اتوبوس سوار می‌شوند اما پس از خروج اتوبوس از پایانه، ما نظارتی نمی‌کنیم و این راننده است که باید رعایت کند و اگر مسافر بیشتری سوار می‌کند باید از او بخواهید که رعایت کند.

یکی از مسافران که همیشه در مسیر تهران-اصفهان و تهران-زواره را با اتوبوس مسافرت می‌کند شرایط سفر خود را اینگونه به ایسنا توضیح داد که طی ماه‌های گذشته با وجود افزایش قیمت بلیت اتوبوس که بار سنگینی روی دوش مردم ایجاد کرده است همه انتظار دارند که پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود اما راننده در پایانه مسافری به اندازه ظرفیت کامل اتوبوس خود مسافر می‌گیرد و پس از خروج از پایانه مسافری و تا رسیدن به مقصد مسافران بسیاری را روی پله‌ها صندلی شاگرد راننده و حتی صندلی‌های پلاستیکی بین راهرو اتوبوس سوار می‌کند.

او افزود: نه تنها راننده و کمک‌های او پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند بلکه هیچ نظارتی بر مسافران هم نکرده و بسته بهداشتی در اختیارمان قرار نمی‌دهند.

این مسافر تصریح کرد: اگر اعتراضی هم کنیم هیچ توجهی به آن نمی‌شود و باز هم همین رویه وجود دارد.

البته داریوش باقر جوان –مدیر کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای- در این باره به ایسنا گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی متولیان حمل و نقل عمومی برون شهری جزو وظایف تعریف شده از سوی ستاد ملی مقابله با کروناست که باید انجام شود.

وی افزود: قطعا بر رعایت این پروتکل‌ها توسط شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان نظارت شده و تعداد و درصد کمی از آن‌ها تخلفات کرونایی اینچنینی مرتکب می‌شوند که با آن‌ها برخورد خواهد شد.

مدیر کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: اگر مردم در هر مسافرتی که می‌روند بر روند اجرای صحیح این پروتکل‌ها نظارت کنند و در صورت مشاهده تخلف آن را به سازمان راهداری و نمایندگان این سازمان مستقر در همه پایانه‌های حمل و نقل گزارش دهند با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.