◄ نوسازی ۵۵ هزار ناوگان فرسوده جاده ای کشور
با وجود ۵۵ هزار ناوگان جاده ای بالای ۴۵ سال سن تلاش کردیم تا از محل امتیاز قانون احکام دائمی ماده ۳۰ و امتیازی که برای وزارت راه و شهرسازی پیش بینی کرده بود، ۵ هزار کامیون زیر سه سال ساخت را به کشور وارد کنیم
وزیر راه و شهرسازی درخصوص نوسازی ناوگان جاده ای بار و مسافر نیز اعلام کرد: در خصوص نوسازی ناوگان بار و مسافر برنامه ای مدون وجود داشت که آن برنامه دستخوش مسائلی شد که ریشه آن در صنایع خودروسازی است.
به گزارش تین نیوز، محمد اسلامی خاطر نشان کرد:یکی از صنایع خودروسازی که کامیون را سال هاست به کامیون داران فروخته بود نتوانست کامیون ها را تحویل بدهد. در این دوره با توجه به اینکه عمر ناوگان جاده ای در حال بالارقتن بود و با وجود ۵۵ هزار ناوگان جاده ای بالای ۴۵ سال سن تلاش کردیم تا از محل امتیاز قانون احکام دائمی ماده ۳۰ و امتیازی که برای وزارت راه و شهرسازی پیش بینی کرده بود، ۵ هزار کامیون زیر سه سال ساخت را به کشور وارد کنیم و برای ۵۰ هزار کامیون دیگر از طریق قرارداد با کارنجات نسبت به تولید آن اقدام کنیم.
وی افزود: امیدواریم کارخانجات کامیون های مرغوب و با کیفیت تولید کنند و برای واردات ۵هزار کامیون نیز بروکراسی ها کاهش یابد تا سریع تر ناوگان جاده ای نوسازی شود.