بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

◄ طرح نوسازی ناوگان جاده‌ای تنها به کام دلالان است

بازرس اتحادیه بار کشور با اشاره به فرسوده بودن نیمی از ناوگان حمل و نقل برون جاده‌ای اظهار کرد: با نوسازی ناوگان ماشین‌های سنگین کشور تنها دلالان جولان می زنند و راننده و کارگر نمی‌تواند از خدمات نوسازی ناوگان استفاده کند و این طرح نوسازی تنها به کام دلالان است و رانندگان از آن هیچ بهره‌ای نمی‌برند.

طرح نوسازی ناوگان جاده‌ای تنها به کام دلالان است
تین نیوز |

علی هاتفی اظهار کرد: متاسفانه امنیت جاده‌ها گریه رانندگان حمل و نقل برون جاده‌ای را در آورده و شاید به جایی برسد که دیگر بسیاری از رانندگان به سمت و سوی جاده‌ها نروند و دست از کار بکشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی با اشاره به مشکلات عدیده رانندگان حمل و نقل برون جاده‌ای کشور تصریح‌کرد: با افزایش عوارض توسط سازمان راهداری از چهار درصد به ۹ درصد برای رانندگان حمل و نقل برون جاده‌ای  و به راه‌ها سروسامان بخشیده شود قرار بر آن بود در بحث سروسامان بخشیدن به جاده‌ها اقداماتی صورت گیرد اما با این افزایش عوارض عملا هیچ کدام از رانندگان چیزی را در جاده ها احساس نمی‌کنند و رانندگان تنها عابر بانک برخی شده‌ اند.

هاتفی با بیان اینکه این افزایش عوارض بدون اینکه کرایه رانندگان اضافه شده باشد اتفاق افتاد یاد آورشد: برخی از دوستان می‌گفتند که این امر تورم ایجاد نخواهد کرد در حالیکه هم اکنون تورم آن را می‌بینیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه بیمه تکمیلی به اسم بیمه تکمیلی است و رانندگان از بیمه تکمیلی خدماتی نمی‌گیرند، گفت: قیمت قطعات ماشین سنگین و تریلر روزانه و ساعتی افزایش می‌یابد و هنگام خرید باید هزینه را نقد باید امروز پرداخت کرده و آنگاه فردا قطعه به دست راننده برسد در حالیکه پیش از این به صورت اقساط نیز  رانندگان می‌توانستند نسبت به خرید قطعه ماشین اقدام کنند.

هاتفی لاستیک را  کماکان از جمله مشکلات عدیده  گریبان‌گیر رانندگان ماشین سنگین دانست و گفت:در حال حاضر بیشتر رانندگان برای لاستیک مانده اند و هیچ بانکی برای خرید لاستیک به رانندگان با سند ماشین تسهیلات نمی‌دهد و رانندگان نیز با گرانی لاستیک قادر به مرتفع کردن این مشکل خود نیستند.

بازرس اتحادیه بار کشور همچنین بیان کرد: در حال حاضر تعمیر موتور یک ماشین ۴۰ سال کارکرده  افزون بر ۱۵۰ میلیون  تومان بوده و یک راننده کارگر با ماهیانه ۱۰ میلیون تومان دستمزد چنین مبلغی را از کجا باید  تامین کند؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • موحد بهادیوند چگینی پاسخ

    اینکه نوسازی کنم خوبه اما با شرایطی که گذاشتید فقط دلالان میتونن ماشین تعویض کنم و ما راننده گان جاده باید فقط تماشا کنیم چون توان پرداخت پیش هزینه ثبت نام را هم نداریم باید این را در نظر بگیرید که یک راننده فقط یک ماشین دارد انبار پول همراه خودش ندارد که شرایط ماشین حساب مهندسین زحمت کشیده تئوری سازمان راهداری و حمل و نقل عمومی کشور را برآورده سازد کسی درد یک راننده را درک می‌کند که در این شغل حداقل یک ماه کار کرده باشد