تاکسی های اینترنتی و پویش زائر هم پیما، دو بال اصلی تحقق ایده هم پیمایی
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، سکو تاکسی های اینترنتی و پویش زائرهم پیما را دو بال اصلی برای تحقق راهکار هم پیمایی زائرین مطرح کرد.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، سکو تاکسی های اینترنتی و پویش زائرهم پیما را دو بال اصلی برای تحقق راهکار هم پیمایی زائرین مطرح کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، شهریار افندی زاده با بیان انطباق کامل ایده هم پیمایی با مراسم اربعین حسینی و مزایای هم پیمایی، گفت: ایده هم پیمایی با توجه به ویژگی های سفر اربعین حسینی به دلیل مبادی و مقاصد یکسان سفرها، زمان سفر یکسان و ویژگی های مشترک زائرین حسینی انطباق کاملی با رویداد بزرگ اربعین حسینی دارد.
افندی زاده افزود: هم پیمایی به دلیل افزایش ضریب سرنشین وسایل نقلیه شخصی می تواند مزایای فراوانی، چون افزایش ظرفیت سیستم حمل ونقل، کاهش ازدحام و کاهش مصرف سوخت محقق و به ناوگان حمل و نقل عمومی کمک کند.
معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با شرکت های مسافربر اینترنتی و اعلام آمادگی آن ها برای ارائه زیرساخت های لازم به منظور اجرای راهکار هم پیمایی زائرین، افزود: با توجه به برگزاری جلسات متعدد با شرکت های مسافربر اینترنتی فعال در کشور، شرکت های با برند بهمراه، اسنپ، تپسی و ماکسیم آمادگی خود برای حضور فعال در رویداد بزرگ اربعین حسینی را اعلام کردند.
افندی زاده گفت: از بین شرکت های مذکور، شرکت مسافربر اینترنتی" بهمراه "امکان ارائه خدمات به زائرین حسینی در قالب زائر هم پیما از مبداء شهرهای مختلف کشور به ۶ مرز خروجی اصلی به مقصد کشور عراق یعنی مرزهای خسروی، مهران، چزابه، باشماق، تمرچین و شلمچه را دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملکرد سکوهای مسافربر اینترنتی برای اجرای راهکار هم پیمایی زائرین، گفت: در سکو برند "بهمراه"، هر زائر متقاضی بهره مندی از امکانان هم پیمایی به سامانه مربوطه مراجعه و مبداء، مقصد، زمان و کرایه مطلوب خود را ثبت می کند. به همین ترتیب هر راننده متقاضی که خود قصد عزیمت به عراق را دارد و دارای ظرفیت اضافی در خودروی خود است، می تواند برای ارائه خدمات به زائرین حسینی نیز به سامانه مربوطه مراجعه کرده و مبداء، مقصد، زمان خود را ثبت کند. در نهایت سکو "بهمراه" با شناسایی زائرین هم پیما و رانندگان مناسب، ایده هم پیمایی زائرین را محقق خواهد کرد.
افندی زاده گفت: در سکوهای اسنپ، تپسی و ماکسیم، لازم است ابتدا هر زائر با شناسایی ۲ فرد دیگر و تشکیل گروه ۳ نفره و سپس درخواست سفر با سکوهای مذکور، ایده هم پیمایی زائرین را محقق کند.
افندی زاده با بیان اهمیت فراگیری پویش "زائر هم پیما" به عنوان بال دوم اجرای راهکار هم پیمایی زائرین، گفت: بدیهی است همچنان تحقق نهایی ایده زائر هم پیما به فراگیری پویش و کمپین "زائر هم پیما" به عنوان بال دوم نیاز مبرم دارد و لازم است کانون های فرهنگی مساجد و تکایا، شوراهای شهر و روستا، شبکه های اجتماعی و رسانه ملی با بیان و تشریح فرآیند و مزایای هم پیمایی، زائرین اربعین حسینی را به تحقق ایده هم پیمایی تشویق کنند.