بازدید سایت : ۳۲۷۴۳

اصلاح آیین نامه واردات ۲۰۰۰ اتوبوس با کارکرد کمتر از ۵ سال

با توجه به نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری، آیین نامه واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با کارکرد کمتر از ۵ سال که مربوط به تبصره ۱۰ قانون بودجه ۱۴۰۳ است، اصلاح شد.

اصلاح آیین نامه واردات ۲۰۰۰ اتوبوس با کارکرد کمتر از ۵ سال
تین نیوز

با توجه به نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری، آیین نامه واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با کارکرد کمتر از ۵ سال که مربوط به تبصره ۱۰ قانون بودجه ۱۴۰۳ است، اصلاح شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، با توجه به مصوبه هیئت دولت در خصوص واردات ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری، سازمان توسعه تجارت، آیین نامه ثبت سفارش و واردات اتوبوس ها را اصلاح و به گمرکات ابلاغ کرد.

بر این اساس و با توجه به مصوبه مورخ ١٤۰٣/۰٣/٢٧ هیات محترم وزیران در خصوص اصلاح آیین نامه اجرایی بند (ث) ذیل تبصره (١۰) قانون بودجه سال ١٤۰٣ جهت واردات (٢۰۰۰) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ( موضوع تصویب نامه مورخ ١٤۰٣/۰٢/١٦هیات محترم وزیران) جهت استحضار و ابلاغ به گمرکات اجرایی کشور ابلاغ شد.

۳ محور تغییر آیین نامه واردات اتوبوس های برون شهری

لازم به ذکر است، با در نظر گرفتن نظر معاونت حقوقی ریاست چمهوری، اصلاحاتی در آیین نامه قبلی انجام شد که به شرح زیر است:

۱. در صدر مصوبه واژه «نفت» قبل از عبارت و کشور افزوده شده و پس از عبارت «و در اجرای» عبارت «قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۰ با اصلاحات بعدی و اضافه میشود.

۲. در بند (۱) عدد (۱) از ابتدای بند حذف شده و عبارت «توسط بخش خصوصی» قبل از عبارت «با تأیید وزارت راه و شهرسازی اضافه شده و عبارت با رعایت قوانین مربوط» جایگزین عبارت «و تطابق با استانداردهای کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو» میشود.

۳. بند (۲) حذف میشود.»

گفتنی است، به موجب نامه شماره ۵۴۶۱۴/۳۹۲۷۷ مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۶ معاونت حقوقی ریاست جمهوری ضمن ارسال ایراد یاد شده به دستگاههای ذیربط درخواست اعلام نظر یا ارائه پیشنهاد اصلاحی رافع ایراد شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.