بازدید سایت : ۶۲۹۳۸

◄ آخرین وضعیت بیمه سبز کامیونداران ترانزیت

در حالی کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی ایران نسبت به زمین گیر شدن رانندگان ترانزیت ایرانی در کشورهای اروپایی هشدار داده بود که به تازگی با خبر شدیم کامیونداران ایرانی از بارگیری کالاهای اروپایی نیز منع شدند.

 آخرین وضعیت بیمه سبز کامیونداران ترانزیت
تین نیوز |

در حالی کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی ایران نسبت به زمین گیر شدن رانندگان ترانزیت ایرانی در کشورهای اروپایی هشدار داده بود که به تازگی با خبر شدیم کامیونداران ایرانی از بارگیری کالاهای اروپایی منع شدند.

به گزارش تین نیوز، ماه هاست که رانندگان ترانزیت ایرانی از بیمه سبز محرومند و مهمترین دغدغه کمیسیون حمل ونقل تعلیق بیمه سبز این رانندگان است. کامیونداران ترانزیت در حال حاضر مجبور هستند بیمه سبز خود را از کشورهای خارجی بخرند که این امر هزینه حمل کالا را بالا می برد و صاحبان بار ترجیح می دهند از کامیون های خارجی از قبیل کامیون های ترکیه ای، گرجستانی و از این قبیل برای حمل بار استفاده کنند؛ پیامد این اتفاق بیکاری رانندگان کامیون ایرانی است.

دغدغه ای که بسیار نگران کننده است و با تداوم تعلیق بیمه سبز به قوت خود باقی است. براساس قوانین بین المللی شرط برخورداری از این بیمه برای رانندگان این است که بیمه گزار یک شرکت بیمه خصوصی باشد که این موضوع تا به این اواخر محقق نشده بود اما گویا به تازگی یک شرکت بیمه خصوصی در کشور ما موظف به پرداخت تعهدات بیمه ثالث شده است. بنابراین مسئولان کمیسیون از احتمال رفع تعلیق ایران از کنوانسیون نظام بیمه هماهنگ کارت سبز بیمه سبز رانندگان خبر داده اند.

بیشتر بخوانید:

وزیر راه و شهرسازی و مشکلات رانندگان کامیون

نایب رئیس کمیسیون حمل ونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق بازرگانی ایران درباره آخرین وضعیت بیمه سبز کامیونداران ترانزیت  توضیح داده: خوشبختانه دفتر بیمه سبز در ایران راه اندازی شده و این دفتر به دفتر بیمه سبز در ژنو اطمینان لازم را در مورد اتخاذ سازوکارهای موردنیاز داده و بر همین اساس دفتر ژنو در مورد رفع تعلیق به ایران وعده داده است.

وی افزوده: مشکلی که در رفع تعلیق ایران از کنوانسیون نظام بیمه هماهنگ کارت سبز وجود داشت این بود که یک شرکت بیمه خصوصی در کشور ما  باید موظف به پرداخت تعهدات بیمه ثالث می شد، پیش تر این امر را بیمه ایران و بیمه مرکزی در جایگاه دو بیمه دولتی بر عهده گرفته بودند و این امر به تعلیق ایران از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی تاکنون انجامیده اما اکنون یک شرکت بیمه اتکایی و مستقل از بیمه مرکزی تشکیل و معوقات بیمه مرکزی نیز پرداخت شده و دفتر ایران با این اقدامات حسن نیت خود را به دفتر ژنو اعلام کرده است. 

قنبرزاده با امید به اینکه ایران از ابتدای سال ۲۰۲۵ رفع تعلیق شود گفته است: در کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران در تلاش هستیم حالا که موضوع تعلیق ایران حل شده این کمیسیون را به عنوان نظارت کننده و ضمانت کننده بیمه سبز ایران معرفی کنیم و سازوکارها را به اتاق ایران واگذار کنیم تا اطمینان به عدم تعلیق ایران از این بیمه همیشگی باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.