بازدید سایت : ۵۳۱۴۷
در افتتاحیه شانزدهمین همایش و نمایشگاه قیر و آسفالت مطرح شد:

◄ سالانه ۳۶۰ همت برای حفظ جاده ها نیاز است ولی ۱۰ درصد آن تامین می شود

پروفسور فریدون مقدس نژاد دبیر علمی شانزدهمین همایش قیر و آسفالت در افتتاحیه این همایش از نیاز به بودجه سالانه ۳۶۰ همتی برای ترمیم و نگهداری جاده ها خبر داد که در حال حاضر فقط ۱۰ درصد آن تامین می شود.

 سالانه ۳۶۰ همت برای حفظ جاده ها نیاز است ولی ۱۰ درصد آن تامین می شود
تین نیوز |

پروفسور فریدون مقدس نژاد دبیر علمی شانزدهمین همایش قیر و آسفالت در افتتاحیه این همایش از نیاز به بودجه سالانه ۳۶۰ همتی برای ترمیم و نگهداری جاده ها خبر داد که در حال حاضر فقط ۱۰ درصد آن تامین می شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، شانزدهمین همایش و نمایشگاه قیر و آسفالت صبح امر‌وز سه شنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۳ در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افتتاح شد.

خبر پربازدید جاده ای را اینجا بخوانید:

جبران کمبود راننده اتوبوس با صدور کارت هوشمند رانندگی با شرایط جدید برای رانندگان پایه یک

پروفسور فریدون مقدس نژاد نخستین سخنران این همایش در سخنان خود با هشدار نسبت به وضعیت جاده ها، بیان کرد: بارهای غیرمجاز خسارت سنگینی به رویه آسفالت جاده ها وارد می کند و باید به این معضل رسیدگی کنیم. خسارت وارده از محل بارهای غیرمجاز ۴ برابر بارهای نرمال است.

وی افزود: پروژه تحقیقاتی در این زمینه با مشارکت سازمان راهداری و مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در حال انجام است که نتایج آن به زودی منتشر می شود.

مقدس نژاد در ادامه با اشاره به محدودیت منابع ترمیم و حفظ جاده ها ، اظهار کرد: نیاز جاده ها سالانه ۳۶۰ همت است ولی فقط ۱۰ درصد آن تامین می شود که با ادامه این شرایط وضعیت جاده های ما بحرانی خواهد شد.

خبر در حال تکمیل است

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن متفین پاسخ

    مدارک و مستندات در خصوص وجوه مورد نیاز برای ترمیم و بازسازی جاده ها در سال ۱۴۰۰ توسط مسئول وقت سازمان راهداری که در نشریات و پاسگاههای خبری درج شده است هنوز هم باقی است .
    دران گفته شده سازمان راهداری سالانه پنجاه هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد .
    پس از آن در دی ماه ۱۴۹۰ با تصویب هیأت عامل سازمان واخذ تاییدیه از شورای اقتصاد(شما بگویید سازمان برنامه و بودجه وقت) به یکباره عوارض حمل کالای جاده ای را از چهار درصد به نه درصد افزایش دادند چپیش بینی شد درسال ۱۴۰۱ با افزایش کرایه ها این درصد و درآمد دولت هم چندین برابر افزایش خواهد یافت .
    اولا عملکرد سازمان درخصوص صدور بارنامه و کرایه های مندرج دران برمبنای چهار درصد کرایه کاملا مشخص و مکتوب است .
    پس از آن درآمد دولت براساس ۹درصد کرایه مندرج در سی و پنج میلیون بارنامه صادره در سال ۱۴۰۱ نیز دقیقا قابل محاسبه است .
    ضمن اینکه در مصوبه شورای اقتصاد آمده است که گزارش عملکرد این مصوبه از نظر وصول درآمد وتخصیص اعتبار و هزینه های انجام شده از محل آن باید هرسه ماه یکبار به شورای اقتصاد گزارش شود .
    حالا شما بیایید تحلیل کنید صحبت های پرفسور را ۳۶۹همت پول لازم است
    فقط ده درصد آن درآمد تحقق می‌یابد .
    زیر بنا ها درحال تخریب است و و و
    یکنفر نیست بگوید بخشنامه وزارتی مصوب ۲۶اسفند ۹۶ چرا علی رغم ابلاغ تا کنون توسط سازمان اجرا نشده است و این میان مقصر کیست ؟!
    کی بود کی بود من نبودم