◄ منابع در نگهداری راه ها بسیار بسیار محدود است
رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه طبق استاندار جهانی 2 تا 6 درصد ارزش جاده ها صرف نگهداری آن شود، گفت: شاید یکی از دلایل فرسودگی جاده ها این است که در نگهداری راه ها منابع بسیار بسیار محدود است.
رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه طبق استاندار جهانی 2 تا 6 درصد ارزش جاده ها صرف نگهداری آن شود، گفت: شاید یکی از دلایل فرسودگی جاده ها این است که در نگهداری راه ها منابع بسیار بسیار محدود است.
به گزارش تین نیوز، محمدرضا رضایی کوچی در همایش قیر، آسفالت و ماشین آلات، اظهار کرد: همایش های اینچنینی فرصتی برای طرح مطالبات دولت و بیان دغدغه تولیدکنندگان است تا بتوان با همفکری در راستای توسعه کشور گام برداشته شود.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی مهمترین مولفه توسعه کشور هستند، افزود: بارها به وزارت راه گفته ام که اگر میخواهیم توسعه داشته باشیم باید دولت به بخش خصوصی بیشتر بها دهد، این بخش رقیب دولت نیست. امروز با حجم بالای از پروژه های نیمه تمام مواجهیم. بار اجرای پروژه ها امروز بر دوش بخش خصوصی افتاده است.
وی با بیان اینکه عمر آسفالت با زیرسازی نامناسب جاده ها پایین است، تصریح کرد: وقتی پول به موقع پیمانکار را نمی دهیم، کیفیت کار خودبخود پایین می آید.
رییس کمیسیون عمران مجلس، اضافه کرد: خیلی از کارخانه های تولید شن و ماسه گواهینامه ندارند و تولیدات آنها غیر استاندارد است.کیفیت ماشین آلات که آسفالت توزیع می کنند، خوب نیست.
رضایی کوچی با یادآوری اینکه با توجه به کیفیت قیر ایران، هرچه تولید داشته باشیم به فروش می رسد، افزود: باید با استفاده از فناوری های جدید، میزان مصرف قیر را کاهش دهیم. اگر بتوانیم از فناوری ها و روش های جدید برای مصرف کم قیر استفاده کنیم می توانیم 2میلیون تن قیر را صادر کنیم.