بازدید سایت : ۳۲۷۴۳

۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان فارس احداثشد

۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان فارس احداثشد

تین نیوز | مدیرکل راهداری استان فارس از احداث ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در ۶ ماهه نخست سال در استان فارس خبر داد.

عنایت‌الله زمانی‌ سرپرست معاونت مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، ظهر امروز در نشست خبری با تأکید بر اهمیت نقش رسانه‌ها در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه در راستای افزایش ایمنی راه‌ها و استفاده بهینه از وسایل نقلیه، اظهار کرد: امیدوارم این نشست در سال فرهنگ نقطه آغازی برای هدفی بزرگ باشد.
 
وی با بیان اینکه راه یکی از مؤلفه‌های مهم در توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و غیره در هر جامعه است، افزود: راه‌ها، توسعه آنها و ایمنی راه‌ها در ارتقا و توسعه اقتصادی جامعه نیز نقش بسیار مهمی دارد.
 
معاون مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه استفاده بهینه از وسایل نقلیه در راه‌ها باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: باید با استفاده از همه برنامه‌ها در راستای ایمنی راه‌ها این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
 
زمانی با بیان اینکه برای ساخت کلیپ و انیمیشن‌های آموزشی در زمینه حمل و نقل و راه‌ها و ایمنی تفاهم‌نامه‌ای منعقد می‌شود، تصریح کرد: دبیرخانه‌ای در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در راستای همکاری بیشتر با مطبوعات و رسانه‌ها راه‌اندازی می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی در زمینه حمل و نقل و ایمنی می‌تواند شاخص رشد جامعه باشد، بیان کرد: آشنایی با قوانین و مقررات بر رفتار مردم در استفاده از وسیله نقلیه تأثیر می‌گذارد و با همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های مختلف می‌توان هرچه زودتر به نقطه مطلوب دست یافت.
 
داریوش نصر، مدیر کل راه و شهرسازی شهرستان لارستان، نیز در این نشست با بیان اینکه محدوده فعالیت این اداره کل در استان شامل 5 شهرستان می‌شود، اظهار کرد: این اداره در سال 62 راه‌اندازی شده و در این محدوده حدود 7 هزار کیلومتر راه هم‌سنگ وجود دارد و مجموعه راه‌های استان در کشور رتبه نخست را دارد.
 
وی با بیان اینکه 603 کیلومتر راه شریانی در استان فارس وجود دارد، افزود: در استان یک هزار و 650 کیلومتر راه روستایی و یک هزار و 350 کیلومتر راه شهری وجود دارد و یکی از مشکلات اساسی استان این است که حدود 6 درصد راه‌های استان شریانی است و ظرفیت تصادفات را دارد.
 
مدیر کل راه و شهرسازی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه ارتقای راه‌های روستایی که با تردد بیشتر وسایل نقلیه و افزایش تعداد خودروها در کشور همراه است، خاطرنشان کرد: لازم است در راستای بهبود کیفیت راه‌های روستایی تلاش شود.
 
نصر با بیان اینکه در مجموع آمار تصادفات لارستان نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش داشته، تصریح کرد: قرارگاه شهرستان لارستان شامل شهرستان‌های مربوطه، فراشبند، قیروکارزین و داراب شده و بیشترین تصادفات در محور کوار، لار به بندرعباس رخ می‌دهد که در استان سومین محور حادثه‌خیز از نظر تصادفات است که لازم است این محور چهاربانده شود.
 
وی گفت: خط‌کشی محورها، آرام‌سازی ترافیک در محورهای پرتصادف، آشکارسازی مناطق پرتصادف، مشخص شدن ابتدا و انتهای گاردریل‌ها، اجرای روشنایی تونل‌ها و روشنایی به صورت نقطه‌ای، روشن کردن مشعل از جمله اقدامات صورت گرفته در شش ماهه نخست امسال بوده است.
 
مدیر کل راه و شهرسازی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه مشارکت مردم در مباحث ایمنی و ترافیک و استفاده از خیران راه‌ساز در دفع نقاط حادثه‌خیز بسیار مؤثر است، بیان کرد: در سال 1392 برای نخستین بار این مشارکت اتفاق افتاد و در سال 1393 چهار پروژه به صورت خیرساز درراستای رفع نقاط حادثه‌خیز اجرا شد.
 
عزیزالله روشن، مدیرکل راهداری استان فارس، نیز در این نشست با بیان اینکه استان فارس به دلیل گستردگی راه‌ها دو اداره کل راه و شهرسازی استان فارس و شهرستان لارستان را دارد، اظهار کرد: استان فارس با دارابودن 29 شهرستان و 16 هزار و 400 کیلومتر راه اصلی و فرعی در حوزه استحفاظی خود، در مجموع راه‌های مختلف در کشور رتبه نخست را دارد.
 
وی با بیان اینکه در استان فارس دو هزار و 80 کیلومتر راه شریانی وجود دارد، افزود: بیشترین تصادفات در محورهای رخ به رخ اتفاق افتاده و جداسازی محورهای این‌چنینی در دستور کار قرار داشته و در شش ماهه نخست امسال در استان 100 کیلومتر بزرگ‌راه احداث شده است.
 
مدیرکل راهداری استان فارس با اشاره به اینکه در شش ماهه ابتدای امسال 280 کیلومتر رویه آسفالت سطح جاده‌ها احیا شده، خاطرنشان کرد: برای این پروژه 360 هزار تن آسفالت استفاده شده است.
 
روشن با بیان اینکه 18 نقطه و مقطع حادثه‌خیز در استان از جمله تقاطع غیرهمسطح محور فسا به داراب ایمن‌سازی شد، تصریح کرد: در محور شیراز به بوشهر نیزبه طول 4 کیلومتر در تنگه ابوالحیات باند سبقت احداث شده اما به دلیل محدودیت اعتبارات نمی‌توان همه مقاطع حادثه‌خیز را رفع کرد اما در راستای آشکارسازی این مقاطع تلاش شده و در 6 ماهه نخست امسال 45 نقطه و مقطع حادثه‌خیز در استان آشکارسازی شده است.
 
وی با اشاره به اینکه در گذشته جداکردن محورهای چهارخطه‌ در محل‌هایی که باندهای قدیم و جدید بودند با استفاده از دارت انجام می‌شد، بیان کرد: از سال گذشته استفاده از حفاظ‌های سربی در دستور کار قرار گرفته و 28 کیلومتر از بزرگ‌راه‌های استان با استفاده از حفاظ‌های سربی جداسازی شده و جداسازی 145 کیلومتر از راه‌ها تا سال 1394 انجام می شود.
 
مدیرکل راهداری استان فارس با بیان اینکه محور شیراز به اصفهان به طول 350 کیلومتر از ایمن‌ترین راه‌های استان است، گفت: متأسفانه بیشترین تصادفات در این محور به دلیل سرعت زیاد و خواب‌آلودگی اتفاق افتاده که با همکاری شهرستان‌های این محور مانند شیراز، مرودشت، پاسارگاد، خرم‌بید و آباده، شانه‌های خاکی این محور ایمن‌سازی شده و راه‌ها بخشنده شدند.
 
روشن با اشاره به اینکه سال گذشته 600 کیلومتر از شانه‌های راه‌های استان در دو طرف مسیر ایمن‌سازی شده، اظهار کرد: احیای خط‌کشی محورها، نصب علائم عمودی و علائم افقی نیز در دستور کار ماست که در 6 ماهه نخست امسال، 6 هزار کیلومتر از خط‌کشی راه‌های استان احیا شده و 860 کیلومتر از محورهای تازه ساخته شده نیز خط‌کشی شدند.
 
وی از نصب 11 هزار و 500 عدد علائم اخطاری و انتظامی در استان خبر داد و افزود: 24 عدد برج روشنایی نیز در محورهای استان نصب شده و نصب روشنایی رشته‌ای در 23 کیلومتر از محورهای استان در مناطق کمربندی شیراز، بوشهر، استهبان، نیریز و فراشبند انجام شده است.
 
مدیرکل راهداری استان فارس با بیان اینکه دو تونل در محور شیراز اصفهان وجود دارد، گفت: امور روشنایی این دو تونل در دستور کار قرار دارد و با توجه به اینکه خودروهای گشتی راهداری استان به سیستم جی‌پی‌اس مجهز بوده و از مرکز کشور روند فعالیتشان کنترل می‌شود، در 7 ماه گذشته واحدهای گشتی راهداری استان رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص دادند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.