تبدیل راههای اصلی به بزرگراه نیازمند ۱۱ سال زمان است
تین نیوز | معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: حدود 11 هزار کیلومتر از راههای اصلی و شریانی باید به آزادراه و بزرگراه تبدیل شود که برای این اقدام حدود 11 سال زمان لازم است.
خیرالله خادمی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته 13 هزار کیلومتر بزرگراه و حدود 2000 کیلومتر آزادراه داشتیم، اظهار کرد: 26 هزار کیلومتر راه شریانی و اصلی در کشور داریم که 15 هزار کیلومتر به بزرگراه و آزادراه تبدیل شده و حدود 11 هزار کیلومتر نیز باید تبدیل شود.
وی افزود: برای تبدیل مابقی راههای شریانی و اصلی به بزرگراه و آزادراه حدود 11 سال زمان لازم است.
خادمی تاکید کرد: حدود 75 درصد ترافیک اصلی کشور در این مسیرها قرار دارد و نیازمندیم این راهها به صورت چهارخطه تفکیک شوند.
به گفته معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل بودجه امسال این شرکت حدود هزار میلیارد تومان است که 800 میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراهها و 200 میلیارد تومان برای تکمیل آزادراهها در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: بودجه در نظر گرفته شده برای توسعه بزرگراهها و راههای اصلی کافی نیست و اگر سرمایهگذاری بخش خصوصی در بخشهای مختلف حمل و نقل فراهم شود اتکا به منابع دولتی کاهش مییابد و منابع دیگر جهت احداث و توسعه بزرگراهها به کار گرفته میشود.
خادمی ادامه داد: اگر منابع دیگری از جمله اوراق مشارکت، سهام یا موارد دیگر در اختیار ما قرار گیرد در زمینه جذب سرمایه میتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.
وی خاطر نشان کرد: بزرگراه همدان – سنندج تا حدود دو سال آینده تکمیل میشود.
تبدیل راه اصلی به بزرگراه امضای سند مرگ مردم است این آقا اگر ذره ای سررشته از پستی که بهش واگذار شده داشت میفهمید که هیچ کجای دنیا راه اصلی قدیمی را به بزرگراه تبدیل نمیکنند. بلکه بزرگراه را از صفر و بر اساس حرکت ۴ ۶ یا ۸بانده با شیب و پیچهای استاندارد عبوری میسازند