بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

جابه‌جایی بیش از ۴ میلیون مسافر در سیستان و بلوچستان

جابه‌جایی بیش از ۴ میلیون مسافر در سیستان و بلوچستان

تین نیوز | مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان گفت: 4 میلیون و 145 هزار مسافر طی هشت ماهه امسال در سیستان و بلوچستان جابه‌جا شده‌اند.
 
علی خانقایی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: در هشت ماهه امسال مقدار 4 میلیون و 480 هزار و 860 تن کالا معادل 309 هزار و 557 سفر باری توسط 120 شرکت حمل و نقل داخلی کالای سیستان و بلوچستان جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد در تناژ و 36 درصد در تعداد سفر افزایش داشته است.
 
مدیرکل حمل و نقل سیستان و بلوچستان افزود: اشتغال ایجاد شده در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای در 8 ماهه سال 93 تعداد ثبت 338 نفر معادل 87 درصد سهم اشتغال کل سال صورت پذیرفته است.
 
این مسئول با اشاره به اینکه در هشت ماهه امسال تعداد 4 میلیون و 145 هزار و 229 نفر مسافر طی 483 هزار و 140 سفر در سیستان و بلوچستان جابه‌جا شده‌اند، بیان کرد: از عمده دلایل کاهش این آمار، افزایش بی‌رویه مسافربرهای شخصی در مسیرهای سطح استان و اجرا نکردن تعهدات توسط نیروهای مستقر در پلیس راه بوده است.
 
وی گفت: 862 دستگاه GPS ONLINE بر روی ناوگان مینی‌بوس، با هدف اجرای برنامه‌های هوشمند در راستای برخورد با قاچاق نصب شده است.
 
خانقائی بیان کرد: تعداد 914 ناوگان اتوبوسی، 1253 ناوگان مینی‌بوسی و تعداد 1353 ناوگان سواری فعال هستند به نحوی که به طور میانگین سالانه نزدیک به 7 میلیون نفر مسافر طی بیش از 800 هزار سفر و توسط این ناوگان در سطح استان جابه‌جا می‌شوند.
 
افزایش صادرات از پایانه مرزی میلک
وی در زمینه عملکرد پایانه مرزی میلک گفت: در هشت ماهه امسال 560 هزار و 309 تن صادرات با افزایش 31 درصدی نسبت به سال قبل انجام شده و میزان کالای ترانزیت خروجی این مرز 433 هزار و 694 تن بوده است.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مدت فوق از پایانه مرزی میرجاوه نیز 207 هزار و 462 تن صادرات با افزایش 12 درصدی نسبت به سال گذشته انجام شده است.
 
این مسئول افزود: در حال حاضر 11 مجتمع خدمات رفاهی در محورهای سیستان و بلوچستان افتتاح شده و 26 مجتمع در حال احداث است.
 
وی ادامه داد: اعتبار هزینه شده در پایانه مرزی میلک تاکنون مبلغ 175 میلیارد ریال و اعتبار هزینه شده در پایانه مرزی میرجاوه تاکنون مبلغ 115 میلیارد ریال بوده است.
 
خانقائی یادآور شد: مکانیزه ‌کردن و آنلاین شدن سیستم صورت وضعیت و بارنامه، تردد از مرز و نیز ایجاد بستر ارتباطی مناسب بین پایانه‌های مرزی و نمایندگی‌های مستقر در شهرستان‌ها با سازمان مرکزی، بهره‌برداری از سیستم شرکت‌های تحت وب حمل و نقل داخلی کالا و مسافر و بین‌المللی برای تجمیع اطلاعات شرکت‌های تحت نظارت حوزه حمل و نقل جاده‌ای از جمله فعالیت‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان در زمینه امور فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات است.
 
وی بیان کرد: این اداره کل تا پایان آبان ماه سال جاری اقدام به نصب 21 دوربین نظارت و 16 دستگاه دوربین کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی کرده است. همچنین در حال حاضر توسط 34 دستگاه ترددشمار بر خط اطلاعات تردد محورهای مواصلاتی استان به این اداره کل ارسال می‌شود.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حجم تردد در کل محورهای این استان در سال 93 برابر 14 میلیون و 384 هزار و 141 تردد است، گفت: 16 دستگاه ترددشمار و 22 دستگاه دوربین کنترل سرعت تا پایان امسال در محورهای مواصلاتی استان نصب می‌شود.
 
وی اعتبار هزینه شده برای راه‌اندازی مرکز مدیریت راه‌ها و هوشمندسازی محورهای مواصلاتی را 56 هزار و 6269 میلیون ریال عنوان کرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.