بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

چهار خطه شدن محور اهواز چذابه تا اربعین امسال

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از چهارخطه شدن محور اهواز به چذابه (طریق الحسین) تا اربعین امسال خبر داد.

چهار خطه شدن محور اهواز  چذابه تا اربعین امسال
تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از چهارخطه شدن محور اهواز به چذابه (طریق الحسین) تا اربعین امسال خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مسعود بیات منش روز سه شنبه در شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: محور اهواز  چذابه از مسیر شهرهای حمیدیه، کوت سید نعیم، سوسنگرد و بستان عبور می کند و به دلیل ترانزیت کالا به کشور عراق و همچنین تردد زوار اربعین حسینی بسیار پر تردد و حائز اهمیت است.

وی افزود: این محور (اهواز - چذابه) به طول ۱۱۵ کیلومتر است و تنها پنج کیلومتر از آن باقیمانده تا به صورت کامل چهارخطه شود، همچنین فرآیند چهار خطه کردن ۵۰ درصد از محور اهواز - خرمشهر آغاز شده که طی ۲ تا سه سال آینده به پایان می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: محور شوش - بستان به طول ۳۶ کیلومتر، دیگر راه دسترسی به مبادی مرزی استان بوده که کار چهار خطه کردن ۱۰ کیلومتر از این مسیر آغاز شده است.

بیات منش ادامه داد: تلاش بر این است تا در آینده به دنبال تامین منابع مالی خوبی برای این محورها باشیم تا علاوه بر کاهش تصادفات، سفر امنی برای زائران اربعین حسینی فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: استان خوزستان با دارا بودن مرزهای زمینی، دریایی و هوایی، مبادی ورودی تامین کالاهای اساسی و وجود صنایع مختلف، یکی از استراتژیک ترین نقاط کشور بوده به همین دلیل باید در حوزه حمل و نقل از ساختار پویایی بهره مند باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان به حمل و نقل زمینی، هوایی، ریلی و دریایی در استان اشاره کرد و گفت: در حوزه زیرساخت های حمل و نقل، اقدامات خوبی در حداث جاده ها و خطوط ریلی، توسعه پایانه های مرزی، فرودگاه ها و بنادر استان صورت گرفته و امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: یکی از نگرانی های ما در حوزه حمل و نقل، کمرنگ شدن نقش ترانزیتی کشور به واسطه تحریم ها در منطقه است در حالی که زیرساخت ها و ظرفیت های موجود استان خوزستان، امکان افزایش میزان بار و مسافر تا ۲ برابر را دارد.

بیات منش به موضوع مسکن و خانه دار شدن جوانان استان اشاره کرد و افزود: در خوزستان یک میلیون و ۳۵۰ هزار خانوار ساکن هستند که باید به ازای هر ۱۰۰ خانوار ۱۰۵ واحد مسکونی داشته باشیم در حالی که اکنون به ازای هر ۱۰۰ خانوار ۹۸ خانه در استان وجود دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به کمبود هفت درصدی تعداد خانه مسکونی در استان خوزستان توضیح داد: با ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی، این مشکل برطرف و بین عرضه و تقاضای مسکن در استان، تعادل برقرار می شود.

وی به تامین سه هزار هکتار زمین برای ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در خوزستان اشاره کرد و افزود: موضوع الحاق به محدوده و طراحی این زمین ها انجام شده و حدود ۳۰ درصد از این اراضی در مرحله آماده سازی قرار دارند و امیدوارم با رونق وضعیت اقتصادی و معیشت مردم، در حوزه مسکن نیز شرایط بهتری برای مردم استان فراهم شود.

بیات منش به موضوع راه های استان اشاره کرد و گفت: در خوزستان، ۱۱ محور کریدوری و راه ملی به طول یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر وجود داشته که باید چهار خطه شوند. تاکنون ۴۵۰ کیلومتر از راه های استان طی چند سال اخیر چهار خطه شده و حدود ۳۸۰ کیلومتر نیز در مرحله عقد قرارداد هستند همچنین برای مابقی طرح های مربوط به راه های استان به دنبال تامین منابع مالی هستیم.

بر اساس این گزارش سه محور اهواز - خرمشهر، اهواز - چذابه و شوش - بستان مسیر تردد زائران اربعین حسینی بوده که هر سه طرح، جزو طرح های ملی استان به شمار می روند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.