بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

گاردریل‌ کمربندی امام علی(ع) مقاومت ندارد

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: پایه‌های گاردریل کمربندی امام علی(ع) در گل فرو رفته و مقاومتی ندارد و در صورتی که اتومبیلی با آن برخورد کند، خطرات جبران‌ناپذیری برای راننده و سرنشینان خودرو به وجود می‌آورد.
 
محسن بهشتی پیش از ظهر امروز در نشستی که به منظور بررسی راهکارها برای پیشگیری از وقوع تصادف در کمربندی امام علی(ع) در سالن جلسات معاونت پیشگیری اداره کل دادگستری استان قم برگزار شد، اظهار کرد: همه دستگاه‌های متولی به دنبال این مسئله هستند که مشکلات کمربندی امام علی(ع) برطرف شود.
 
وی ادامه داد: مشکلات فراوانی پیش روی این کمربندی وجود دارد که یکی از این مشکلات واقع شدن کمربندی امام علی(ع) داخل محدوده شهر است، ولی اگر کمربندی امام علی(ع) به عنوان محدوده داخل شهری محسوب شود، مشکلات نداشتن کمربندی دیگر را پیش رو خواهیم داشت و نمی‌توانیم مسیری را برای عبور وسایل نقلیه سنگین فراهم کنیم.
 
وی تصریح کرد: مشکلات ترافیکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که با قرار دادن این محدوده به عنوان محدوده داخل شهری پیش رو خواهیم داشت.
 
بهشتی ادامه داد: رودخانه قمرود نیز جایی برای روانسازی ترافیک نیست ولی به اجبار از آن به عنوان مسیری برای روانسازی ترافیکی استفاده می‌شود و اگر این مسیر را بسته و حرکت وسایل نقلیه را ممنوع کنیم ترافیک شهری دچار اختلال می‌شود.
 
وی با بیان اینکه گاردریل‌ کمربندی امام علی(ع) هیچ مقاومتی ندارد، گفت: پایه‌های گاردریل در گل فرو رفته و مقاومتی ندارد و در صورتی که اتومبیلی با آن برخورد کند پایه‌های گاردریل از زمین بیرون آمده و خطرات جبران‌ناپذیری برای راننده و سرنشینان خودرو به وجود می‌آورد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، بیان کرد: برای پیشگیری از وقوع حادثه در این محدوده پیشنهاد می‌شود که کمربندی امام علی(ع) به صورت رینگ داخل شهری و برون شهری تقسیم شود تا مدیریت مناسبی صورت گیرد.
 
این مسئول اضافه کرد: برای پیشگیری از وقوع تصادفات در این محدوده باید استانداردسازی مناسبی صورت گیرد که برخی از کارشناسان، کاهش سرعت را یکی از مهم‌ترین عوامل تصادفات در این محدوده می‌دانند.
 
بهشتی خاطرنشان کرد: کمربندی امام علی(ع) درصد کمی از محورهای مواصلاتی را در استان قم تشکیل می‌دهد، ولی بیشترین تلفات را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.