بازدید سایت : ۳۸۹۸۹
معاون وزیر راه در مراسم اختتامیه سیستم‌های حمل و نقل هوشمند:

◄ خودروها هم باید هوشمند شوند / اجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت خودروهای سنگین با استفاده از GPS

◄ خودروها هم باید هوشمند شوند / اجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت خودروهای سنگین با استفاده از GPS

تین نیوز | رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه" برخی از سیستم های ITS باید در درون خودروها نصب شود و این مساله در کشور ما الزامی است" تاکید کرد: نباید به بهانه افزایش قیمت و قدرت خرید مردم ایمنی را فدا کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از مراسم اختتامیه نخستین همایش سیستم های هوشمند حمل و نقل که در تاریخ اول بهمن در سالن همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است، داوود کشاورزیان  اظهار کرد: استفاده از سیستم های هوشمند در ایران دارای یک سابقه 10 ساله است و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای طی یک سال اخیر به صورت فشرده تر بر حوزه ITS تمرکز کرده است.

وی افزود: ایران در ابتدای راه استفاده از سیستم های هوشمند قرار دارد و یک عزم همگانی برای استفاده بیشتر از سیستم های هوشمند وجود دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه " یکی از وظیفه های بهره بردار جاده تحلیل و پایش آن است" تصریح کرد: اطلاعات سیستم های هوشمند در اختیار سازمان های امدادی و هر سازمان دیگری که به این اطلاعات  نیاز داشته باشد قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه از اجرایی شدن طرح سهمیه بندی سوخت خودروهای سنگین با استفاده از GPS خبر داد و گفت: در مرحله اول به دلیل  مجهز نبودن تمام ناوگان به این دستگاه از تعداد بارنامه های صادر شده و در مرحله بعد با استفاده از دستگاه های GPS نصب شده بر روی خودروهای سنگین و میزان پیمایش، سوخت این خودروها تامین می شود.

کشاورزیان بیان داشت: یکی از پروژهای اصلی سازمان بکارگیری  و توسعه دوربین های ثبت تخلف است. همچنین در حال حاضر 19 سیستم WIN برای کنترل بار محوری غیر مجاز در کشور نصب شده است که می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش آسیب رسانی به جاده ها داشته باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد: برخی از سیستم های ITS باید در درون خودروها نصب شود و این مساله در کشور ما الزام آور است. زیرا در کشورهای توسعه یافته جهان به منظور آگاهی راننده از موانع در جاده و کاهش تلفات رانندگی از این نوع سیستم های هوشمند استفاده می شود.

وی افزود:  این تفکر که خودرو باید به وسیله ای تبدیل شود که یک خانواده بتواند به تعداد مورد نیاز آن را خریداری کند باید کنار گذاشته شود و به بهانه افزایش قیمت و قدرت خرید مردم نباید ایمنی را فدا کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان با اشاره به وجود 31 تونل بالای 1000 متر در کشور، خاطرنشان کرد: اگر این تعداد تونل هوشمند سازی نشود در صورت بروز حادثه در داخل تونل، یک فاجعه ملی رخ خواهد داد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناصری

    آقای کشاورزیان لطفا به هوشمند سازی مدیران خود هم اقدام کنید. برخی مدیران ستادی و استانی و مرزی شما خصوصا در شمالغرب کشور وضعیت خوبی ندارند و سیستم حمل و نقل استان را به فلاکت کشیده اند. هوشمند سازی یعنی تخصص - یعنی تعهد - یعنی آدم با برنامه - یعنی آدم عملیاتی - خوش بین و تعاملگرا - یعنی بی حاشیه - سلامت جسمی و روحی - عدم روحیه رشوه خواری - تئوریسین - ایده پرداز و…

  • سوال - برگزاری این همایش گرانقیمت(با بیش از یک میلیارد تومان هزینه) چه دستاوردی داشته است؟ آیا هدف نشر علم و مهندسی بوده ا است یا ویترین سازی برای مدیران خاص… بررسی فرمائید که حاضرین همایش که بیشتر از واحدهای مالی واداری و بازرگانی و… چه نفعی از همایش برده اند؟