◄ شکایت کامیون داران از یک شرکت با سابقه حمل و نقل بین المللی
تین نیوز | تعدادی از رانندگان کامیون های تانکری مدعی شده اند که یک شرکت باسابقه حمل و نقل بین المللی هزینه حمل بار آنها را با توجه به انعقاد قرارداد یک طرفه پرداخت نمی کند و از این رو آنها ناگزیر به شکایت به مراجع قضایی شده اند.
به گزارش خبرنگار تین نیوز، بر این اساس، برخی از رانندگان کامیون تانکری به منظور ضرر و زیان های وارده به دلیل حمل بار گازوئیل و عدم پرداخت این هزینه ها و قرارداد یک طرفه از یک شرکت با سابقه در حوزه حمل و نقل و ترانزیت به مراجع قضایی برای اخذ غرامت شکایت کرده اند.
یکی از این رانندگان به خبرنگار تین نیوز در این خصوص گفت: در تاریخ هشتم اسفند سال جاری از مبدا بندر امام به مقصد سلیمانیه عراق به سفارش این شرکت حمل و نقل، بار گازوئیل توسط 170 کامیون بارگیری شد که امور گمرکی نیز پنج روز به طول انجامید.
به گفته یکی از این رانندگان یک قرارداد یک طرفه مبنی بر اینکه در صورت بروز مشکلات هیچ گونه حق خواب و آزمایشگاه به حمل کننده تعلق نمی گیرد، منعقد شده بود. همچنین میزان تن کیلومتر نیز در قرارداد مشخص نشده بوده که این مسئله مورد اعتراض همگان قرار گرفت و اکثر رانندگان به ناچار قبول کردند.
وی در ادامه بیان داشت: در تاریخ 17 اسفند وارد خاک کشور عراق شدیم و طبق گفته های مامور عراقی قرار بر باز شدن پلمپ نمونه گیری از یک کامیون شد اما متاسفانه در لوله آن از قبل مقداری ماده نفتی به جا مانده بوده که بر کیفیت گازوئیل تاثیر گذاشته و موجب منفی شدن جواب آزمایش پنج کامیون اول شد.
این راننده کامیون تانکری خاطرنشان کرد: پس از بازگشت به ایران، شرکت پاکان ترابر اصرار کرد که پس از توقف یک شبه، دوباره به سوی عراق حرکت کنیم. علی رغم علم بر اینکه حداقل باید سه روز به منظور تخلیه و بارگیری منتظر می ماندیم در نتیجه پس از ورود به عراق از سوی مامور نمونه گیری مورد شناسایی قرار گرفته و بدون هیچ توضیحی دوباره به ایران باز گردانده شدیم.
وی یادآور شد: این شرکت در مقابل اشتباه خود از ما درخواست بازگرداندن بار به بندر امام بدون هیچ گونه پرداختی کرده است و در مقابل ما نیز به دلیل خسارت های وارده و زیان های دیده شده از این شرکت با سابقه به مراجع قضایی شکایت خود را ارائه کردیم.
طبق برآوردهای انجام گرفته از سوی این دو راننده، مبلغی حدود 40 میلیون تومان برای هر نفر بابت خسارت وارده طی این مدت درخواست شده است.
گفتنی است شرکت حمل و نقل بین المللی و کشتیرانی پاکان ترابر در سال 1375 در تهران فعالیت خود را در زمینه فورواردری، کریری و کشتیرانی آغاز کرده که تاکنون نیز با استفاده از امکانات خود و دیگر شرکت های همکار در عرصه حمل و نقل بین المللی و خدمات لجستیکی حضوری فعال داشته و دارد.
تین نیوز آمادگی خود را برای شنیدن پاسخ و نظرات مسئولان شرکت پاکان ترابر به عنوان شرکت با سابقه در حوزه حمل و نقل بین المللی در خصوص ادعای رانندگان یادشده اعلام می نماید.
با سلام ترانزیت وحمل ونقل دارای شرایط خاص خودمیباشد درجای که کارفرما تاجر عراقی است یا اماراتی وافعانی هست یا اذری ویا ترک شرکتهای ایران مجری هستند تابع ارباب خود درخارج ازکشور حمل ونقل مواد نفتی دچار بحران شده وهرکسی وهرشرکتی بصرف مجوز وارد شده هم خود ودولت را گرفتار کرده ورانندگان ایرانی هم تابع رفتارهای غیر حرفه ای شدند از ریاست انجمن استدعا دراد دراین مورد تدبیر نموه وراه برای جلوگیری ازخسارت به کشورشوند فقط از درتوان اقای سمسارلر است تا این مشکل قبل ازدخالت دولت حل نمایید.
با تشکر از سایت تین نیوز بنظر بنده بهترین محل برای رسیدگی به مشکلات رانندگان بدون دفاع ومتهد ایرانی میباشد لطفا ترتبیی انخاذ بفرمایید یک محل ویک صفحه برای رانندگان تعیین وبه بهترین اخبار وبیشترین اطلاع رسانی جایزه داده شود شما میتوانید محل مجازی رانندگان باشید هیچ پشت وپنهای ندارند، از اقای مهندس خوانساری تقاضا داریم یک دفتر برای رسیدگی به مشکلات رانندگان درست شود با این کاراعتماد رانندگان به شما عامل کاهش تصادفات کاهش الودگی محیط زیست کاهش تخلفات میگردد شاید شما با همکاری اقای سمسار کاری بکنید این رانندگان سرمایه بخش خصوصی ایرانی هستند از تین نیوز سپاسگزاریم
اسم شرکت فقط با سابقه هست سوابقش خراب شده
متاسفانه در بحثپرداخت کرایه رانندگان ترانزیت نهاد قدرتمندی در جهت وصول کرایه رانندگان وجود ندارد. چنانچه یک شرکت حمل ونقل بیت المللی از پرداخت کرایه امتناع ورزد. راننده ترانزیت از طریق شرکت خودش می بایست به انجمن صنفی شرکتهای حمل ونقل بین المللی شکایت کند که موضوع شش الی هفت ماه طول می کشد و چنانچه هنوز هم شرکت بدهکار از رای انجمن تمکین نکند موضوع به مراجع قضایی ارجاع می شود تا چند ماه اونجا زمان تلف شود. همش به نفع شرکت بدهکار است. متاسفانه اداره پایانه ها و حمل ونقل ضعیف و دوگانه عمل می کند چنانچه یک راننده بار یک شرکت را حمل نکند. نسبت به لغو مجوز راننده و ناوگان اقدام می کند ولی در برخورد با شرکت ها موضوع را به انجمن صنفی ارجاع می دهد تا در یک پروسه زمان بر رسبدگی شود. جالبتر ازهمه در مشهد تعدادی از شرکت های حمل ونقل ببن المللی بدحساب یک انجمن صنفی دیگری تاسیس کردند. که به نفع خودشان تصمیم می گیرند. در مشهد یک انجمن صنفی شرکتهای حمل ونقل ببن المللی خراسان با سابقه طولانی داریم و یک انجمن صنفی شرکتهای حمل ونقل بین المللی مشهد که جدیدا تعدادی از شرکتها تاسیس کردند.
کاشکی همه شرکتها مثل پاکان ترابر باشه دوسال بار حمل کردم یک ریال هیچ راننده ای نخورد. خروج و ورود کار گمرکی نارضایتی از شرکت نمیشه خدا پشت پناه شرکت از ایران تا عراق باشه حتی شرکتش تو عراق مشکل شخصی رانندگان برطرف میکرد
.شرکت راه پویان دنیز مداک حمل بار من گرو نگه داشته ودرخواست خسارت میکنه.درصورتی که کانتینر پلمپ بوده وبنده نمی دیدم یکه از بشگه ها سوراخ شدومقداری از رنگ ریخته بیرون وگزارش گمرک هم باحظور نماینده کالا موجود هست که بعداز باز شدن درب کانتینر مشخص شده.ولی این شرکت انکار میکنه کانتیر وسیم ار شما دست ما نیست.ولی بنده رسید دارم که تحویل نماینده این شرکت در شهر یزد دادم.وایشان فرستاده تهران .