بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ اجبار رانندگان به حمل کالای قاچاق توسط شرکت جهانگردان / ارسال ۳ نامه جعلی به گمرک تمرچین

◄ اجبار رانندگان به حمل کالای قاچاق توسط شرکت جهانگردان / ارسال ۳ نامه جعلی به گمرک تمرچین

تین نیوز | یک راننده کامیون تانکری با اشاره به اقدام فریبنده شرکت حمل و نقل بین المللی جهانگردان در خصوص قاچاق کالا به افغانستان گفت: علی رغم درج مقصد دوقارون در بارنامه و مخالفت گمرک با تخلیه بار در این مرز، مسئولان این شرکت با اجبار در صدد متقاعد کردن رانندگان به حمل و تخلیه این بار در شهر هرات هستند.

امید آهنگ نوا راننده شرکت بادپا از اجبار شرکت حمل و نقل جهانگردان خراسان به حمل بار قاچاق به افغانستان و مخالفت شش راننده کامیون دیگر با این کار خبرداد و به خبرنگار تین نیوز گفت: طبق توافق انجام شده قرار بر حمل تانکر حاوی نفتا از مبدا کشور عراق به مقصد دوقارون در استان خراسان بود.

وی افزود: در حالی بیش از 20 روز از توقف تانکرهای حاوی نفتا در گمرک تمرچین می گذرد که به گفته مسئول گمرک تخلیه و بارگیری در مرزهای ایران و افغانستان غیرقانونی است.

این راننده کامیون تانکری با بیان اینکه" شرکت جهانگردان پس مخالفت گمرک در اقدامی فریبکارانه رانندگان را وادار به تخلیه بار در شهر هرات کرده است" گفت: ورود نفتا به داخل کشور افغانسان ممنوع و قاچاق محسوب می شود به طوری که طبق قانون افغانستان کامیون حاوی نفتا به مقصد آن کشور به نفع دولت مصادره خواهد شد.

وی با اشاره به وعده‌های شرکت جهان گردان خاطرنشان کرد: آنها وعده تعویض مانیفست به مقصد هرات با تغییر نام بار به بنزین یا گازوئیل و دریافت مبلغ 200 دلار به ازای هر تن به علاوه 700 دلار برای بار قاچاق پیشنهاد کرده اند.

این راننده کامیون تانکری در ادامه تصریح کرد: نماینده شرکت جهانگردان پس از شنیدن پاسخ مخالف از سوی رانندگان حتی حاضر به پرداخت هزینه خواب بار طبق توافق و قرار داد نشد و بیش از سه مرتبه با انتشار نامه جعلی به نام منطقه ویژه اقتصادی جهت آمادگی تخلیه بار به گمرک تمرچین فرستاده است و پس از استعلام از سوی گمرک تمرچین، جعلی بودن آنها مشخص شد.

امید آهنگنوا یادآور شد: ما از این شرکت به دادگاه و دادسرا شکایت خود را اعلام کرده ایم. ضمن اینکه نفتا به عنوان یک کالای نفتی فرار در 3 روز حمل حدود 300 کیلو افت وزن داشته است و این میزان در خواب 20 روزه به 1.5 تا 2 تن رسیده است.

تین نیوز آمادگی خود را برای شنیدن پاسخ و نظرات مسئولان شرکت جهانگردان به عنوان شرکت فعال شمال شرق کشور در حوزه حمل و نقل بین المللی در خصوص ادعای رانندگان یادشده اعلام می نماید.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.