بازدید سایت : ۵۶۱۵۹
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها خبر داد:

◄ افتتاح فاز نخست پروژه حرم تا حرم تا زمان آغاز سفرهای تابستانی

◄ افتتاح فاز نخست پروژه حرم تا حرم تا زمان آغاز سفرهای تابستانی

تین نیوز| معاون ساخت و توسعه آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، در بازدید از کیلومتر 152 آزاد راه قم ـ گرمسار، از افتتاح این آزادراه تحت عنوان «قطعه 1 پروژه حرم تا حرم» تا زمان سفرهای تابستانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، حسن احمدی نوری در حاشیه بازدید خبرنگاران از آزادراه قم ـ گرمسار اظهار داشت: پیش از این، در شبکه آزادراهی کشور، فاقد یک کریدور بودیم که مرکز، جنوب و جنوب غرب کشور را به شمال شرق کشور وصل کند.

وی افزود: در مطالعات امکان‌سنجی، به این نتیجه رسیدیم که شهر مشهد، به عنوان قطب زیارتی و گردشگری و همچنین وجود 3 پایانه مرزی سرخس، باجگیران و دوغارون در آنجا واقع شده که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه ها، با بیان اینکه فاز دوم پروژه حرم تا حرم، قم، تهران و سمنان را به یکدیگر متصل می کند، تاکید کرد: این آزادراه 85 کیلومتر از مسیر را از طریق 6 خط که شامل 3 مسیر در رفت و 3 مسیر در برگشت است، پوشش می دهد.

کاهش زمان سفرها تا 2 ساعت و نیم
احمدی نوری با اشاره به مزایای این آزادراه خاطرنشان کرد: زمان تردد خودروهای سواری با استفاده از این آزادراه تا یک و نیم ساعت و خودروهای سنگین تا 2 و نیم ساعت، کاهش خواهد داشت.

وی در ادامه یادآور شد: اگر روزانه به طور متوسط 30 هزار خودرو با حداقل 2 سرنشین و با حذف ارزش 4000 تومان، برای سفرنفر محاسبه کنیم، سالانه شاهد صرفه جویی 10 میلیارد تومانی در این حوزه خواهیم بود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه ها، با اشاره به نقش این آزادراه در کاهش مصرف سوخت تاکید کرد: با حذف قیمت بنزین 700 تومانی، شاهد صرفه جویی 112 میلیارد تومانی در مصرف بنزین و همچنین صرفه جویی 110 میلیارد تومانی در مصرف گازوئیل خواهیم بود.

احمدی نوری در ادامه یادآور شد: آزاد راه قم ـ گرمسار با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و نسبت مشارکت 60 به 40 و برآورد هزینه 4500 میلیارد ریال در مدت 365 روز با حذف تغییرات فصلی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه آزاد‌راه قم ـ گرمسار تاکنون 75 درصد، پیشرفت فیزیکی داشته یادآور شد: بنا داریم این پروژه را برای سفرهای تابستانی به بهره برداری برسانیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.