◄ سهم ریالی کاربران برای استفاده و نگهداری از شبکه جاده ای کشور
تین نیوز | معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد: کاربران راه در ایران باید از دو طریق پرداخت سهمی از بهای سوخت و مالیات بر خرید خودرو، سهمی در حفظ و نگهداری راه ها داشته باشند.
عبدالهاشم حسن نیا در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به نقش کاربران راه در برابر آن اظهار داشت: سهم 95 درصدی جاده در حمل و نقل و همچنین جابجایی 85 درصد این حجم در 35 درصد از راه های کشور، فشار مضاعفی بر دوش سازمان راهداری برای حفظ و نگهداری راه ها قرار داده است.
وی با توجه به اخذ عوارضی در کل آزادراه های کشور به طول دو هزار و 200 کیلومتر تاکید کرد: این مقدار نسبت به کل نیازهای سازمان فاصله زیادی دارد و کاربران باید سهمی در برابر استفاده از شبکه جاده ای کشور داشته باشند.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: پیشنهاد ما برای تامین منابع مالی حفظ، نگهداری و بهسازی راه از دو طریق اختصاص درصدی از درآمد سوخت مصرفی و مالیات بر خرید خودرو است.
حسن نیا با بیان اینکه " برای ارائه خدمات مطلوب به مردم باید این اتفاق رخ دهد" گفت: وزیر راه و شهرسازی، معاون راهبردی رئیس جمهوری و رئیس سازمان راهداری با این راهکار موافق هستند.
معاون راهداری سازمان راهداری و حملونقل جادهای در پایان خاطرنشان کرد: خدمات مطلوب ارائه شده کشورهای توسعه یافته جهان در حوزه راهداری به دلیل نقش پذیری کاربران در حفظ و نگهداری راه است؛ در حالی که هیچ یک از کاربران در برابر راه، نقشی ندارند.
جای تعجب است که ماده ۱۶۳ قانون برنامه پنجم را اجرا نمی کنند و به دنبال روشهای دیگر برای تامین مالی هستند این نوعی فرافکنی است
بیش از ٩٠ درصد خودروها بعد از تولید رنگ و روى جاده هاى خارج از محدوده شهرها را نمیبینند و اکثرا در داخل شهر تردد مینمایند و هر سال به شهردارى محل عوارض پرداخت میکنند آن وقت چطور به سازمان راهداری که متولى جاده هاى خارج از محدوده شهر هست عوارض بدهند؟؟؟ لطفا فرا فکنى نکنید بجاى این حرفها کار کارشناسی انجام بدهید