بازدید سایت : ۵۶۱۵۹
آخوندی در سومین اجلاس وزرای حمل و نقل کشورهای ساحلی دریای خزر تاکید کرد:

◄ توسعه کریدورهای جاده‌ای و ریلی با هدف اتصال به کریدورهای منطقه

◄ توسعه کریدورهای جاده‌ای و ریلی با هدف اتصال به کریدورهای منطقه

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی در سومین اجلاس وزرای حمل و نقل کشورهای ساحلی دریای خزر خاطر نشان کرد: در نظر داریم تمام کریدورهای جاده ای و ریلی به منظور اتصال به کریدورهای منطقه را توسعه دهیم. هم اکنون عضو شبکه آزادراه های آسیایی و شبکه راه آهن های آسیایی، کریدور حمل و نقل آسیا، قفقاز، اروپا موسوم به تراسیکا و کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب هستیم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز عباس آخوندی در این اجلاس که عصر امروز چهارشنبه دوم دی ماه در محل هتل لاله برگزار شد، گفت: از مهمترین موضوعات مطرحه شده در دو اجلاس قبلی که به ترتیب در سال های 2009 در آذربایجان و 2014 در فدراسیون روسیه برگزار شد می توان به تاکید وزرا براهمیت ویژه توسعه کریدور حمل و نقل بین المللی تراسیکا و کریدور شمال –جنوب به عنوان یکی از حلقه‌های اصلی و اجرایی حمل و نقل بین اروپا و آسیا و بالعکس اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ضرورت افزایش جذب سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل کشورهای منطقه و همچنین نوسازی سیستم های حمل و نقل از دیگر موضوعات مطرح شده در اجلاس های قبلی است، افزود: موضوعاتی از قبیل تاسیس و توسعه مراکز لجستیک، فراهم نمودن تسهیلات برای فعالیت های شرکت های حمل و نقل و از بین بردن موانع موجود و همچنین گسترش استفاده از حمل و نقل ترکیبی با در نظر گرفتن ظرفیت های آن از موضوعات مهم دو اجلاس قبلی است.  
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همانگونه که در اجلاس سال قبل و نشست قبلی مدیران بنادر دریای خزر در بندر امیرآباد تاکید شد، در کار توسعه تجارت منطقه ارتقای ایمنی دریانوردی در چارچوب اهداف توسعه پایدار ملل متحد و صیانت از محیط زیست دریای خزر از امینت ویژه ای برخوردار است.

 آخوندی تصریح کرد: ترانزیت در دنیای امروز به ویژه روند جهانی اقتصاد، روز به روز از اهمیت ویژه ای بیشتری برخوردار می شود و آنچه منافع اقتصادی ترانزیت از خاک کشورها را حائز اهمیت می کند بازدهی خوب آن در بازگشت سرمایه و درآمد ارزی و کمک به موازنه تجاری کشورهاست.

وی تصریح کرد: اعتقاد من این است که ایجاد امکانات و تسهیلات لازم جهت گسترش جمل و نقل ترکیبی دریایی، ریلی، جاده ای در قلمرو کشورهای حاشیه دریای خزر به ارتقای سطح فعالیت های حمل و نقلی و گسترش کریدورهای ترانزیتی و همچنین استحکام روابط بین الملل کشورهای این حوز کمک شایانی خواهد نمود.

آخوندی با بیان اینکه ایران با دارا بودن 25 مرز ترانزیتی فعال جاده ای و 5 مرز ریلی و 13 بندر تجاری و 10 فرودگاه بین المللی ارتباط گسترده ای در زمینه حمل و نقل بین المللی برای کشورهای منطقه ایجاد کرده است، گفت: ایران براساس استانداردهای بین المللی ایکائو تلاش برای ایجاد ظرفیت حداکثری و خدمات مطلوب و ایمن در بخش هوانوردی انجام داده به طوری که پروازهای عبوری ازآسمان ایران که تا ژوئن 2014 روزانه 450 پرواز از منطقه شرق و جنوب شرق آسیا به سمت روپا و بالعکس بود به 900 پرواز به صورت شبانه روز رسید.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در نظر داریم تمام کریدورهای جاده ای و ریلی را به منظور اتصال به کریدورهای منطقه توسعه دهیم. هم اکنون عضو شبکه آزادراه های آسیایی و شبکه راه آهن های آسیایی، کریدور حمل و نقل آسیا، قفقاز، اروپا موسوم به تراسیکا و کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب هستیم.

وی تصریح کرد: عملیاتی کردن حمل و نقل ترکیبی در حوزه خزر از جمله مسیر ریلی موجود بین بنادر جنوبی ایران با کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، روسیه و بالعکس در شرق دریای خزر و نیز کریدور قزوین-رشت - آستارا –مسکو به سمت اروپا و بالعکس در غرب دریای خزر در اولویت همکاری 5 کشور قرار گرفته و با تشویق و جذب فورواردرها و اپراتورهای توانمند در مسیر خود به اهداف رسیده است.

گفتنی است وزرای حمل و نقل آذربایجان، رئیس سازمان هواپیمایی قزاقستان، رئیس حمل و نقل و معاون حمل و نقل فدراسیون روسیه و همچنین وزیر حمل و نقل ترکمنستان در سومین اجلاس حضور دارند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.