بازدید سایت : ۴۹۹۰۳

کمبود بودجه برای ساخت جاده‌های هوشمند

|

تین نیوز | تا امروز شاهد نصب پانل‌های خورشیدی در سقف خانه‌ها، حتی زمین‌های بزرگ و برای مصارف صنعتی و نیروگاهی بوده‌ایم. وظیفه این پانل‌ها تبدیل انرژی نورانی خورشید به انرژی الكتریكی است و به‌خاطر دلایلی مانند عدم نیاز به سوخت، عدم نیاز به آب برای تولید برق، سازگاری با محیط‌زیست، نداشتن آلودگی صوتی كاربردهای فراوانی دارد.
یكی از پروژه‌هایی كه تاكنون به‌خاطر مشكلات مالی به بهره‌برداری نرسیده ساخت جاده‌ای مجهز به همین پانل های خورشیدی است. اما یك زن و شوهر آمریكایی در «ایداهو» امیدوار هستند تا با ساخت جاده‌های خورشیدی نه تنها انرژی مورد نیاز را تامین كنند بلكه جاده‌های هوشمند دیجیتال ایجاد كنند. در این جاده‌ها، پانل‌های خورشیدی تعبیه شده است كه با انرژی خورشید، انرژی را برای شهرهای نزدیك و شهرستان‌ها و حتی خودروهای الكتریكی تامین می‌كند.
بنیانگذاران این طرح به نام‌های اسكات و جولیت بروساو در حال حاضر برای طرح بلندپروازانه خود به‌دنبال حمایت‌های مالی در ایندی‌گوگو هستند. ایندی‌گوگو نام یك وب‌سایت برای جمع‌آوری كمك‌های مالی مردمی برای اهداف خیریه و انسان‌دوستانه است و دفتر مركزی آن در سان فرانسیسكو، كالیفرنیاست. این زن و شوهر برای اثبات و نشان دادن طرح خود، بخشی از یك جاده را مجهز به این پانل‌ها كردند تا پس از فراهم شدن بودجه لازم در سطح گسترده‌ای آن را توسعه دهند. آنها امیدوار هستند تا سرانجام یك روز این طرح در تمام جاده‌های آمریكا و سراسر جهان اجرا شود. این یك روش جدید دسترسی به انرژی سبز خواهد بود.
به گفته آنها این طرح كاربردهای فراوانی دارد واضح است كه نخستین توانایی آن استفاده از انرژی خورشید است و اگر این پانل‌ها در سراسر جاده‌های آمریكا نصب شود این جاده‌ها می‌توانند انرژی تجدیدپذیر بیشتر از كل انرژی مصرف شده در كشور را تامین كنند.
كاربرد دوم آن است كه این برق می‌تواند به ساختمان‌های مجاور، محله‌ها و شهرستان‌ها منتقل شود و حتی خودروهای الكتریكی می‌توانند با آن شارژ شوند.
همچنین LED‌های داخل لایه كه توسط خورشید تغذیه می‌شوند جاده‌ها را به جاده هوشمند تبدیل می‌كند.
این LEDها قابل كنترل از راه دور هستند و برای هدایت رانندگان در طول مسیر تغییر رنگ می‌دهند. به عنوان مثال آنها می‌توانند درباره خطرات احتمالی مانند خطر عبور گوزن در جاده‌های خارج از شهر هشدار دهند یا حتی می‌توانند فضایی را برای پارك ماشین اختصاص بدهند.
یكی از مزایای خوب این پانل‌ها مجهز بودن به المنت‌های حرارتی است كه در زمستان بلافاصله برف و یخ‌های موجود روی جاده را ذوب خواهد كرد. این المنت‌های حرارتی به‌طور منظم توسط شبكه برقی كه جاده‌های خورشیدی به آن متصل هستند، تغذیه می‌شوند.
بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۰۹ اسكات و جولیت از اداره بزرگراه‌های فدرال آمریكا، بودجه‌ای برای نمونه اولیه این پروژه دریافت كردند اما آنها برای راه‌اندازی خط تولید تجاری، هم‌اكنون به بودجه یك میلیون دلاری نیاز دارند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.