بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

اتصال شمال کشور به بندر امام‌ با آزادراه اراک - خرم‎آباد

اتصال شمال کشور به بندر امام‌ با آزادراه اراک - خرم‎آباد

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: با افتتاح پروژه ملی آزادراه اراک - خرم‎آباد، 32 کیلومتر مسیر فعلی کوتاه‎تر می‎شود.
 
شهرام ملکی در حاشیه سفر معاون اول رئیس جمهور به استان بیان کرد: آزادراه اراک خرم‎آباد بخشی از کریدور آزادراهی شمال جنوب کشور به شمار می‎آید.
 
وی با بیان اینکه طول مسیر فعلی 166 کیلومتر است، اظهارکرد: با بهره‎برداری از این آزادراه بخشی از کریدور آزادراهی مرکز کشور به بندر امام خمینی(ره) متصل می‎شود.
 
ملکی طول این آزادراه را 134 کیلومتر برشمرد و یادآور شد: این آزادراه نواحی شمالی کشور را به بندر امام‌خمینی(ره) متصل خواهد کرد که این موضوع نقش مؤثری در ترانزیت کالا و خدمات را ایفا می‎کند.
 
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در ادامه با اشاره به ویژگی‎های ساختاری این آزادراه، گفت: عرض این پروژه 35.3 بود که شش دستگاه تونل به طول 9000 متر در آن دیده شده است. 20 دهنه پل نیز در این آزادراه احداث می‎شود.
 
وی حجم خاکبرداری این پروژه را 23 میلیون مترمکعب برشمرد و افزود: خاکریزی این مسیر 13 میلیون و 300 هزار مترمکعب خواهد بود و بتن‎ریزی ابنیه فنی آن 400 هزار مترمکعب است.
 
ملکی با بیان اینکه بتن‎ریزی تونل این آزادراه 200 هزار مترمکعب خواهد بود، اضافه کرد: حجم آسفالت به کار رفته در آزادراه خرم‎آباد -اراک یک میلیون و 500 هزار تن خواهد بود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.