کمبود اعتبار عامل کندی اجرای جاده گناباد - مه ولات
تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: کمبود اعتبار و مشکلات اجرایی، عامل کندی اجرای طرح دو بانده شدن جاده گناباد - مه ولات طی دو سال گذشته بوده است.
به تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمدرضا اخوان عبداللهیان با اشاره به اینکه با پیگیری وزارت راه و شهرسازی و استانداری خراسان رضوی بخشی از این طرح از پیمانکار قبلی گرفته شد و در یک سال گذشته به پیمانکار دیگری واگذار شد، افزود: با رفع مشکلات و واگذاری این طرح به پیمانکار جدید، اجرای آن امسال با سرعت ادامه مییابد.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: طول جاده دو بانده گناباد - مه ولات ۷۰ کیلومتر است که ۳۵ کیلومتر آن از گناباد تا کالشور در سالهای گذشته توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل منطقه شرق اجرا و ۳۵ کیلومتر ابتدایی آن از کال شور تا سهراهی مهنه -مهولات چهار سال پیش به پیمانکار بخش خصوصی واگذار شد.
اخوان عبدالهیان گفت: باند نخست قطعه اول که به طول ۱۰ کیلومتر در حوزه شهرستان گناباد است، ۵ کیلومتر آن تا یکماه آینده به اتمام میرسد.
وی مجموع اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح را ۴۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: ارتقای سطح ایمنی و رفع نقاط حادثه خیز از اولویتهای مورد توجه اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حوزه راهها است.
گفتنی است استان خراسان رضوی با ۲۱ هزار کیلومتر جاده اصلی و فرعی، ۱۲۰ کیلومتر آزاد راه و هفت هزار کیلومتر بزرگراه رتبه نخست حمل مسافر جادهای و ریلی کشور را دارد و جزء استانهای دارای بیشترین بزرگراه محسوب میشود.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: طول جاده دو بانده گناباد - مه ولات ۷۰ کیلومتر است که ۳۵ کیلومتر آن از گناباد تا کالشور در سالهای گذشته توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل منطقه شرق اجرا و ۳۵ کیلومتر ابتدایی آن از کال شور تا سهراهی مهنه -مهولات چهار سال پیش به پیمانکار بخش خصوصی واگذار شد.
اخوان عبدالهیان گفت: باند نخست قطعه اول که به طول ۱۰ کیلومتر در حوزه شهرستان گناباد است، ۵ کیلومتر آن تا یکماه آینده به اتمام میرسد.
وی مجموع اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح را ۴۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: ارتقای سطح ایمنی و رفع نقاط حادثه خیز از اولویتهای مورد توجه اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حوزه راهها است.
گفتنی است استان خراسان رضوی با ۲۱ هزار کیلومتر جاده اصلی و فرعی، ۱۲۰ کیلومتر آزاد راه و هفت هزار کیلومتر بزرگراه رتبه نخست حمل مسافر جادهای و ریلی کشور را دارد و جزء استانهای دارای بیشترین بزرگراه محسوب میشود.