بازدید سایت : ۳۵۰۴۷
مدیرمرکز مدیریت راه‌های کشور، خبر داد:

◄ راه‌اندازی ۹۵ سامانه ثبت تخلفات رانندگی در‌ محورهای اصلی کشور

◄ راه‌اندازی ۹۵ سامانه ثبت تخلفات رانندگی در‌ محورهای اصلی کشور

تین‌نیوز| مدیرمرکز مدیریت راه‌های کشور از راه‌اندازی 95 سامانه ثبت تخلفات رانندگی در‌ محورهای اصلی كشور  جهت تجهیز محورهای شریانی‌ كشور خبر داد.

علی‌اکبر آشوری در گفت‌وگو با تین‌نیوز با اشاره به لزوم نصب تجهیزات جاده‌ای برای ارتقاء امنیت محورها در سفرهای تابستانی، اظهار داشت: دوربین ثبت تخلفات در راستای اجرای پروژه تجهیز محورهای شریانی‌ كشور به سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور، 95 سامانه ثبت تخلفات در‌ كریدور تهران-كرج-قزوین-زنجان-تبریز و قزوین-رشت (آزادراه و محور قدیم) در تیرماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
وی در ادامه با بیان این خبر تصریح کرد: از جمله شاخص‌های مهم پروژه تجهیز محورهای شریانی كشور به سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه ITS  كشور می‌توان به مواردی از قبیل  استفاده از تمامی توان و ظرفیت‌های بومی مجموعه دانش بنیان كشور طبق ابلاغیه مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، حمایت از تولید داخلی، اشتغال‌زایی و استفاده از تخصص و توان شركت‌های داخلی و اثرات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، شامل اصلاح رفتار رانندگان، كاهش خسارات جانی و مالی، كاهش تخلفات، صرفه‌جویی استفاده از نیروهای پلیس در جاده‌ها اشاره كرد.
 
به گفته آشوری، دستاوردهای اجرایی پروژه شامل ایجاد زیرساختی مناسب برای سایر سیستم‌های حمل‍‌ونقل هوشمند ITS ، نوآوری در مدل مدیریت پروژه بومی و دانش كنترل پروژه برای ITS جاده‌ای و شهری و شیوه اطلاع‌رسانی پیامكی تخلفات جاده‌ای پس از ارتكاب تخلف و بعد از تایید تخلف جهت اثربخشی بیشتر در رانندگان متخلف است.
 
آشوری در خصوص روند اجرای این پروژه از سال گذشته تا كنون اظهار داشت: براساس قرارداد خرید، نصب، راه‌اندازی، بهره‌برداری و نگهداری از سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور كه در خرداد ماه سال 94 منعقد شد، بیش از 400 سامانه ثبت تخلفات موجود، به‌صورت كامل فعال و در حال نگهداری و بهره‌برداری توسط سازمان است.

وی در ادامه با اشاره به، 74 سامانه جدید که بر اساس احصاء تخلفات جاده‌ای از قبیل تخلفات سرعت لحظه‌ای و متوسط، عبور كامیون و اتوبوس از خطوط غیرمجاز و ... در محورهای تهران-قم-كاشان-اصفهان و تهران-ساوه در بهمن‌ماه سال 1394 به بهره‌برداری رسیده است، افزود: هم‌چنین تا پایان شهریورماه سال‌جاری طبق برنامه زمان‌بندی شده تعداد سامانه‌ها به 600 سامانه جدید در محورهای شریانی كشور خواهد رسید.
 
آشوری با بیان این‌که «خوشبختانه با پیاده‌سازی شیوه نوین اجرای سامانه‌های ثبت تخلفات از مرداد ماه سال 1394 تا كنون نزدیك به 2 میلیون پیامك تخلف و 2 میلیون برگه جریمه برای متخلفین جاده‌ای ارسال شده است»، تصریح کرد: با این کار شاهد تاثیرگذاری خوبی در تغییر رفتار رانندگانی كه دقت لازم و كافی به قوانین نداشتند، هستیم.
 
مدیر مركز مدیریت راه‌های كشور در پایان، گفت: باتوجه به تخلفاتی كه در جاده‌ها صورت می‌گیرد از قبیل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم رعایت فواصل طولی و جانبی، عدم رانندگی بین خطوط و هم‌چنین تحلیل اثربخشی این سامانه‌ها در محورهای تجهیزشده، انتظار می‌رود با راه‌اندازی و بهره‌برداری این سامانه‌ها در سفرهای تابستانی پیش روی، تخلفات جاده‌ای كاهش یافته و امنیت در محورهای تجهیز شده افزایش یابد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.