بازدید سایت : ۴۶۷۳۲

طی کردن جاده مشهد - سرخس با تشویش خاطر!

طی کردن جاده مشهد - سرخس با تشویش خاطر!
|

تین نیوز | مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از بلاتکلیفی ساخت قطعه چهارم جاده ارتباطی مشهد - سرخس انتقاد کرد.
 
ناصر اسلامی با حضور در جمع اعضای کمیسیون انرژی مجلس، دروازه ورودی آسیای میانه را نیازمند توجه مسئولان وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی کارکنان شاغل در منطقه عملیاتی خانگیران و خانواده‌های آنان و همچنین شهروندان شهرستان سرخس، نامناسب بودن جاده ارتباطی مشهد - سرخس است.
 
وی اظهار کرد: همه ساله بابت تصادفات جاده‌ای خسارت جبران ناپذیری به مسافران و ساکنان منطقه وارد شده و تردد در این مسیر همواره با تشویش خاطر و نگرانی همراه است. جاده مشهد به سرخس به طول 185 کیلومتر است. سالانه 150 هزار دستگاه تریلی و کامیون به مقصد آسیای میانه از این محور ترانزیتی تردد می‌کنند.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه مجتمع پالایش گاز شهید هاشمی نژاد به عنوان یک منطقه تامین انرژی در شرق کشور مطرح است، بیان کرد: این پالایشگاه، گاز استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران و بخشی از استان سمنان را تامین می‌کند. وجود یک جاده مناسب برای تردد مسافران و کارکنان این مجتمع گازی از اولویت‌های منطقه عملیاتی خانگیران به شمار می‌رود.
 
وی تاکید کرد: سالانه حدود 13 هزار دستگاه تانکر مایعات نفتی و 15هزار دستگاه کامیون گوگرد و حدود 35 هزار خودروی شخصی و شرکتی در این جاده ترانزیتی تردد دارند.
 
مدیرعامل پالایشگاه خانگیران ادامه داد: از سال 86 تاکنون فقط از جمع کارکنان شرکتی پالایشگاه خانگیران تعداد 36 نفر مصدومیت شدید و قطع عضو و 28 نفر فوت شده‌اند و بدیهی است که آمار سایر شهروندان سرخسی و مسافران و مردم منطقه به مراتب بالاتر است.
 
اسلامی با اشاره به دوبانده شدن جاده مشهد - سرخس بیان کرد: در سالهای اخیر قسمتهای زیادی از جاده حد فاصل مشهد تا بخش مرزداران به صورت یک طرفه شده است. در سال 87 با مصوبه هیات دولت و شرکت ملی نفت ایران، اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان به منظور تکمیل و دو بانده کردن قطعه پنجم فوق‌الذکر حدفاصل گنبدلی تا سرخس اختصاص یافته که عملیات آن توسط شرکت مسکن و عمران قدس رضوی در حال انجام است.
 
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد اضافه کرد: تاکنون 7.5 میلیارد تومان این اعتبار طبق توافق پرداخت شده است. این پروژه 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما نوسازی قطعه چهارم این جاده حدفاصل بخش مرزداران تا سه راهی گنبدلی به طول 44 کیلومتر در حال اجراست اما به دلیل کمبود اعتبارات به حالت تعطیل درآمده است.
 
وی با بیان اینکه در سال گذشته فقط یک میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه پیش بینی شده است، ادامه داد: هم اکنون پیمانکاران این قطعه مبالغ قابل توجهی طلب قطعی داشته و با قیمتهای سال جاری، 55 میلیارد تومان دیگر برای اتمام آن نیاز است.
 
اسلامی خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبارات فعلی امیدی به اتمام آن در آینده نزدیک یا دور نیست.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.