بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

فرسودگی خودرو و نبود زیر ساخت مناسب مشکل اصلی جاده های کردستان است

فرسودگی خودرو و نبود زیر ساخت مناسب مشکل اصلی جاده های کردستان است
|

تین نیوز | جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: در حال حاضر فرسودگی خودروها و نبود زیر ساخت های مناسب اصلی ترین مشکل جاده ها در بحث تصادفات استان است.
 
جعفر آژنگ شامگاه سه شنبه در جلسه کمیته اطلاع رسانی ترافیک استان كردستان اظهار داشت: در تصادفات چند عامل دخالت دارند فرسوده بودن خودروها، نبود زیر ساخت های جاده ای و پایین بودن فرهنگ رانندگی است که متاسفانه هر سه عامل در استان کردستان موجود است.
 
وی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر فرسوده ترین خودروها هم به لحاظ سنگین و هم به لحاظ سبك در استان کردستان وجود دارد، افزود: در بحث زیر ساخت های جاده ای هم کردستان یکی از عقب مانده ترین استان ها است و همین امر باعث تصادفات منجر به فوت می شود.
 
جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان بیان کرد: کوهستانی بودن منطقه بسیاری از مشکلات را در بحث ارتقا جاده ها به وجود آورده است و در بعضی جاده های روستایی نیز به دلیل پیچ داشتن زیاد و کم عرض بودن بیشتر به صلاح است که جاده خاکی باشند چرا که خطر تند رفتن و تصادفات را کاهش می دهد.
 
آژنگ یادآور شد: در بحث فرهنگ رانندگی در کردستان متاسفانه با مشکلات زیادی رو به رو هستیم و شدت سرعت در اکثر تصادفات منجر به فوت افراد می شود.
 
وی ادامه داد: در فروردین و اردیبهشت آمار تصادفات خوب بود ولی متاسفانه از اوایل خرداد تا کنون آمار تصادفات بسیار بالا رفته و همگی آنها به دلیل انحراف به چپ، سرعت غیر مجاز و سبقت های نامناسب بوده است.
 
بیش از 30 درصد وضعیت پلیس راه کردستان ارتقای داده شد
جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به افزایش تصادفات تمام نیروهای پلیس در بحث راه به کمک پلیس راه آمده اند و چه به لحاظ خودرویی و چه به لحاظ نیرویی 30 درصد پلیس راه استان کردستان ارتقا داده شد تا مانع رشد چشمگیر تصادفات شد.
 
آژنگ اظهار داشت: امسال سال اقتصاد و فرهنگ است و انتظار می رود در راستای تحقق منویات رهبری فرهنگ رانندگی در این استان فرهنگی ارتقا پیدا کند و دیگر شاهد مرگ ناشی از تصادف نباشیم.
 
وی افزود: متاسفانه مرگ و میر ناشی از تصادفات در کشور ایران سالانه برابر است با سقوط 60 هواپیما در دنیا و این یعنی فاجعه ای عظیم که باید بررسی شود و راه حل و فرهنگ سازی صورت گیرد.
 
آژنگ یادآور شد: به لحاظ عقلانی و فنی جاده مریوان به سنندج که جاده ای روستایی بوده و به ترانزیت تبدیل شده گنجایش ورود این همه تانكر را ندارد و همین عوامل آمار تصادفات را بالا می برد.
 
وی ادامه داد: در تصادفات تنها فوتی نداریم بلکه معلولیت، بی سرپستی و مجروحیت های سنگین دیگری داریم که خود در جامعه در بعد های روانی و امنیتی بازخوردهای منفی را به وجود می آورد.
 
نظارت بر وضعیت معاینه فنی ماشین ها با جدیت پیگیری شود
جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: وقتی ماشینی با نواقص فنی در جاده با سرعت بالا در حال تردد است پس باید منتظر تصادفات و افزایش آمار فوتی باشیم از این رو باید نظارت بر وضعیت معاینه فنی ماشین ها با جدیت بیشتری در استان پیگیری شود.
 
آژنگ اظهار داشت: ماشین های که کوچکترین مشکلی دارند نباید در جاده ها تردد داشته باشند و پلیس راه باید هوشیارانه در راستای حفظ جان شهروندان عمل کند.
 
وی با اشاره به نابسامانی بعضی مسیرها افزود: ترمینال سقز در بدترین جای ممکن و بدون هیچ امنیتی راه اندازی شده و هیچ مسئولی در استان مسئولیت ساماندهی آن را بر عهده نمی گیرد و این یعنی بازی با جان شهروندان که اصلا قابل قبول نیست.
 
جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان در پايان بیان کرد: انتظار می رود با برنامه ریزی مناسب در آینده نزدیک شاهد کاهش تصادفات در استان کردستان و به تبع آن در کشور باشیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.