امتداد قطار باری سریع السیر جنوب چین به بندر نارویک در شمال نروژ
تا اواسط خرداد امسال، امتداد قطار باری سریع السیر جنوب چین به بندر نارویک در شمال نروژ می رسد.
تا اواسط خرداد امسال، امتداد قطار باری سریع السیر جنوب چین به بندر نارویک در شمال نروژ می رسد.
به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، این سرویس چندوجهی برای غلبه بر مشکلات کنونی جهت حمل بار از طریق دریا بین چین و اروپا، ادغامی از مسیرهای ریلی، دریایی، یعنی کریدور میانی در قلمرو چین و قزاقستان، بندر آکتائو، دریای خزر، بنادر جمهوری آذربایجان و گرجستان، دریای سیاه، بندر کنستانزا و خط ریل جدید فنلاند به نروژ است. (این خط ریل جدید در اوائل اردیبهشت ۱۴۰۱ بین فنلاند و نروژ افتتاح شده است.)
قطار از مبدا ژنگژو چین حرکت میکند و از طریق کریدور میانی، بندر آکتائو، مسیر دریای خزر به باکو می رسد و سپس با ریل به بندر پوتی و بعدا از طریق دریای سیاه به بندر کنستانزا در رومانی میرود و در آنجا کالاها در کامیونها یا قطارها بارگیری و به سمت فنلاند ادامه مسیر میدهند.
خط جدیدی که اخیرا افتتاح شده، بندر نارویک در شمال نروژ را به هاپارندا/تورنیو در مرز سوئد/فنلاند متصل میکند.
قطار در این مسیر هر دو هفته یک بار حرکت می کند و ترانزیت تایم تخمینی ۲۲- ۲۷ روز دارد.
شرکت Nurminen Logistics مسئول عملیات و حمل و نقل بار از مرز سوئد/فنلاند به هلسینکی پایتخت فنلاند خواهد بود.
در فروردین سال جاری، شرکت لجستیکی فنلاندی Nurminen Logistics و راه آهن قزاقستان قراردادی تجاری در مورد خط حمل و نقل بین المللی ترانس – کاسپین (که به کریدور میانی بین چین و اروپا نیز معروف است) امضا کردند.
دو طرف قصد دارند قطارهای آزمایشی را در این مسیر تا تیر ماه امسال راه اندازی کنند.
شرکت راه آهن دولتی فنلاند، VR Group، در اوایل ماه جاری تصمیم گرفت به تدریج حمل و نقل ریلی بین فنلاند و روسیه را متوقف کند.
بنظر شما چرا این قطار از ایران عبور نمیکنه؟