کشتی های کانتینری جدید به کمک مسیر دریایی کریدور شمال-جنوب می آیند
مجموعه روسی یو اس سی در آینده نزدیک می تواند یک خط منظم حمل دریایی کانتینر را ایجاد کند که در کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب سرویس دهد.
الکسی رحمانوف، رئیس مجموعه روسی یو اس سی، در سخنرانی خود در مجمع تجاری یکپارچه سازی اوراسیا گفت که Russia United Shipbuilding Corporation یا همان USC، طراحی کشتی های کانتینری را برای کار در کریدور شمال - جنوب (نوستراک - INSTC) آغاز کرده است.
به گزارش تین نیوز، رحمانف افزود: این مجموعه در آینده نزدیک می تواند یک خط منظم حمل دریایی کانتینر را ایجاد کند که در کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب سرویس دهد.
وی بر این باور است که کریدور ترانزیتی شمال - جنوب که روسیه را با کشورهای مجاور دریای خزر مرتبط می کند، در صورت بهره برداری کامل، انگیزه بیشتری برای یکپارچگی بین اقتصادهای اتحادیه اوراسیا ایجاد خواهد کرد.
لازم به یادآوری است، کمبود فعلی ناوگان حمل دریایی در محدوده دریای خزر، کندی تردد کشتیهای موجود، مشکلات تردد در کانال ولگا و معضلات تخلیه و بارگیری کالا، کانتینر و خودرو در بندر آستاراخان لطمات سنگینی را بر عملکرد بخش دریایی کریدور شمال-جنوب وارد کرده و باعث شده صاحبان کالا به مسیرهای ریلی و جاده ای این کریدور روی بیاورند یا اساسا قید آنرا بزنند و از سرویس های ایجاد شده از طریق بنادر گرجستان، ترکیه و بندر نووروسیسک روسیه روی بیاورند.
عملا روسیه به خاطر عدم توجه به گسترش بنادرش !! دارد به کریدور خودش ضربه می زند !!