بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

اعتراض رانندگان قطارهای آلمان به ناکافی بودن مزد و ساعت کار زیاد

گزارش ها حاکی از آن است که میلیون ها مسافر آلمانی به دلیل تشدید اختلافات اتحادیه کارگری با شرکت دویچه بان آلمان گرفتار شدند.

اعتراض رانندگان قطارهای آلمان به ناکافی بودن مزد و ساعت کار زیاد
تین نیوز |

گزارش ها حاکی از آن است که میلیون ها مسافر آلمانی به دلیل تشدید اختلافات اتحادیه کارگری با شرکت دویچه بان آلمان گرفتار شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از دویچه وله آلمان، اعتصاب رانندگان قطارهای آلمان از شنبه شب در اعتراض به عدم افزایش متناسب دستمزد آغاز شده است. 

این اعتصاب تا روز یکشنبه این هفته ادامه داشته است. رانندگان قطار در سراسر آلمان گفتند زودتر به اعتصاب خود پایان می دهند و به موقع برای شروع هفته کاری از روز دوشنبه به سر کار باز می گردند. 

اتحادیه رانندگان قطار آلمان «GDL» باوجود کنسل شدن اغلب بلیط ها و حرکت قطارهای باری و مسافربری، موافقت کرده است که اعتصاب خود را زودتر پایان دهد و روز دوشنبه زود به سر کار بازگردد اما این امکان وجود دارد که در صورت عدم رسیدگی به تعهدات شرکت های پیمانکار، این اعتراضات در ماه مارس (اسفند) ادامه یابد. 

گزارش ها حاکی از آن است که میلیون ها مسافر آلمانی به دلیل تشدید اختلافات اتحادیه کارگری با شرکت دویچه بان آلمان گرفتار شده اند. 

روز چهارشنبه، اپراتورهای قطار برای مسافران در آلمان دست به اعتصاب زدند و اعلام کردند که تا دوشنبه شب به کار خود باز نخواهند گشت. 

رانندگان آلمانی به نشانه اعتراض قطارها را با چراغ های قرمز در ایستگاه های قطار نگهداشته بودند.

اما اتحادیه و اپراتور راه آهن مذاکراتی را در شب تا شنبه انجام دادند و رانندگان قطار اکنون قصد دارند روز دوشنبه ساعت ۲ بامداد به سر کار بازگردند. رانندگان قطارهای باری قرار است روز یکشنبه ساعت ۶ بعد از ظهر به اعتصاب خود پایان دهند. 

مارتین سیلر، مدیر منابع انسانی شرکت قطارهای بین شهری آلمان یا همان دویچه بان در بیانیه ای رسانه ای اعلام کرد: «مذاکرات در نهایت به مسیر بهتری بازگشته و مشتریان امنیت برنامه ریزی مسافرت های خود را خواهند داشت و کارکنان ما چشم انداز افزایش حقوق را یافته اند.» 

اتحادیه کارگری کارکنان قطارهای بین شهری آلمان اعلام کرده است که تا سوم مارس (دهه اول اسفند) دیگر هیچ اعتصابی وجود ندارد. مذاکرات قرار است طی پنج هفته آینده به صورت خصوصی برگزار شود. 

موضوع اصلی اختلاف در دعوای کارگری حول ساعت کاری لازم برای رانندگان در یک برنامه شیفتی است. در حال حاضر رانندگان ۳۸ ساعت در هفته کار می کنند. اما اتحادیه کارگری GDL از شرکت دویچه بان (DB) خواسته تا یا ساعات کار را به ۳۵ ساعت در هفته کاهش دهد یا مزد ماهانه را تا حد قابل توجهی باتوجه به سه ساعت کار اضافی افزایش دهد. 

کلاوس وسلسکی، دبیرکل اتحادیه کارگری GDL، گفت: علاوه بر ساعات کار، اتحادیه از افزایش حقوق ماهیانه ۵۵۵ یورو (تقریباً ۶۰۰ دلار) قبل از کسر مالیات برای همه اعضای خود حمایت می کند. این افزایش ۱۸ درصدی مزد از حقوق اولیه ماست. 

شرکت در پاسخ به اتحادیه اعلام کرده است که تنها ۱۳ درصد افزایش مزد در توان مالی این مجموعه قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    راننده تو جاده است نه راه آهن

  • مهدی پاسخ

    اگه بیان ایران و آیین نامه برده داری کیلومتراژ اینجا رو ببین چکار میکنن پس؟