بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

بلاروس به دنبال ایجاد مسیرهای لجستیک اتصال به هند از طریق ایران و روسیه

سفیر بلاروس در مسکو گفت کشورش به دنبال ایجاد مسیرهای لجستیک از طریق ایران و روسیه برای اتصال به هند است.

بلاروس به دنبال ایجاد مسیرهای لجستیک اتصال به هند از طریق ایران و روسیه
تین نیوز

دمیتری کروتوی سفیر بلاروس در روسیه در جریان سفر به آستاراخان با بیان اینکه «مینسک در نظر دارد دامنه کالاها را برای حمل و نقل از طریق بنادر آستاراخان گسترش دهد» اعلام کرد: بلاروس به دنبال امکان ایجاد کریدورها و مسیرهای لجستیکی به هند از طریق روسیه و ایران است.

این دیپلمات ارشد بلاروس روز چهارشنبه گفت: هدف، یافتن یک تعرفه متوسط مؤثر برای تحویل کالا به آستاراخان، برای حمل و نقل به ایران و برای حمل و نقل از سراسر ایران به بنادر شمالی و حتی شاید تکمیل کریدور تا هند است. بازار هند برای ما مهم است. بنابراین، ما باید به دنبال کریدورها و مسیرهای لجستیکی به هند، از جمله از طریق ایران باشیم.

روسیه، ایران و هند در سال ۲۰۰۰ یک توافق نامه بین دولتی برای ایجاد کریدور حمل و نقل چندوجهی شمال-جنوب امضا کردند. سپس تعداد شرکت کنندگان در این توافق به ۱۴ نفر افزایش یافت. هدف این پروژه جذب ترانزیت جریان بار از هند، ایران و کشورهای خلیج فارس از طریق روسیه به اروپاست که در مقایسه با مسیر دریایی از طریق کانال سوئز، مسافت بیش از نصف کاهش می یابد و موجب کاهش زمان و هزینه حمل و نقل می شود.

کروتوی همچنین گفت: بلاروس ۲ سال پیش به دلیل تحریم ها مجبور شد عرضه محموله های خود را به بنادر روسیه تغییر مسیر دهد و آستاراخان خیلی سریع برنامه انتقال و ارتقای محموله ما را به ما پیشنهاد داد. بنابراین، بلاروس در نظر دارد دامنه کالاها را برای حمل و نقل از طریق بنادر آستاراخان گسترش دهد.

سفیر بلاروس در مسکو افزود: شرکت راه آهن روسیه بسته به نوع محموله، کل حجم تخفیف ها را برای ما حفظ کرده است. ارتقای زیرساخت های بندری در منطقه آستاراخان ادامه دارد و فرآیندهای فنی بارگیری و انتقال این محموله ها در حال تسریع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.