بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

ساخت پل ۱۱ میلیارد دلاری ریلی، سوژه جدید برای تمسخر بایدن!

مقامات کالیفرنیا درحالی تکمیل یک پل ریلی سریع السیر را جشن می گیرند که ساخت این پل، ۱۱ میلیارد دلار برای مالیات دهندگان هزینه داشته و موجب تمسخر منقدین شده است.

ساخت پل ۱۱ میلیارد دلاری ریلی، سوژه جدید برای تمسخر بایدن!
تین نیوز

مقامات کالیفرنیا درحالی تکمیل یک پل ریلی سریع السیر را جشن می گیرند که ساخت این پل، ۱۱ میلیارد دلار برای مالیات دهندگان هزینه داشته و موجب تمسخر منقدین شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از راسیسکایا گازیتا، جو بایدن رییس جمهور آمریکا در کمپین انتخاباتی خود وعده داده بود یک راه آهن سریع السیر در کلاس جهانی را با بودجه فدرال بسازد.

این طرح شامل ۱۰ پروژه حمل و نقل ریلی در سراسر آمریکا بود.یکی از این پروژه ها ساخت قطار سریع السیر گلوله ای در امریکا است که قرار است با سرعت ۲۲۰ مایل بر ساعت حرکت می کند.

دولت بایدن ۳.۱ میلیارد دلار برای پروژه های خط راه آهن گلوله ای به ایالت کالیفرنیا اختصاص داده است. یکی از این پروژه ها از سنترال ولی می گذرد و بقیه آنها از کالیفرنیا تا نوادا ادامه می یابند.

مقامات دولت امریکا می گویند: قطارهای گلوله ای سفر را سریع تر و ساده تر می کنند، شغل و فرصت های اقتصادی به وجود می آورند و علاوه بر آن هوا را پاکیزه نگه می دارند.

فرایند ساخت راه آهن سریع السیر از سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز شده است و حالا تکمیل یک پل مربوط به این راه آهن سریع السیر تنها ۹ سال و نیم است که طول کشیده است.

منتقدین می گویند این پل به ناکجا آباد ختم می شود و روی تپه ای در منطقه کویری قرار دارد .روزنامه نیویورک پست در این باره نوشت: ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا و بیلی مارکوس، خالق دوج کوین، سازمان راه آهن پرسرعت کالیفرنیا را برای تکمیل دیرهنگام این پل مورد انتقاد و تمسخر قرار دادند.

مارکوس میلیاردر ارز دیجیتال در X (توئیتر سابق،) به شوخی گفت: این قابل توجه ترین دستاورد بشر در تاریخ است.
ماسک نیز یک ایموجی غمگین و گریان را برای بیان دیدگاه خود در مورد این پروژه بیهوده منتشر کرد که طبق گزارش ها در خطر لغو شدن است.

این در حالی است که تاکنون ۱۱ میلیارد دلار از مالیات دهندگان در پروژه راه آهن سریع السیر سرمایه گذاری شده است. این رقم شامل پل و سایر کارهای فاز اول مسیر پرسرعت است که از بیکرسفیلد در شمال لس آنجلس تا مرسدس که حدود ۱۵۰ کیلومتر با منطقه خلیج فاصله دارد، امتداد دارد.

تخمین زده می شود که این راه آهن حدود ۱۰۰ میلیارد دلار برای مالیات دهندگان هزینه داشته باشد.
مارکوس با تمسخر در این باره گفت : وای، خیلی تاثیرگذار است، نمی توان ۲۴۰۰ سال صبر کرد تا پروژه ۷۰۰ کوادریلیون دلاری را تکمیل کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.