بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

افزایش ۱۲۵درصدی ترافیک دریایی در دماغه امید نیک

در پی افزایش حملات حوثی ها به کشتی های تجاری اسرائیل در باب مندب و دریای سرخ، تردد کشتی ها در کانال سوئز به شدت کاهش یافته است.

تین نیوز

در پی افزایش حملات حوثی ها به کشتی های تجاری اسرائیل در باب مندب و دریای سرخ، تردد کشتی ها در کانال سوئز به شدت کاهش یافته است. این واقعیت باعث انحراف بسیاری از کشتی ها به سمت مسیر جنوبی تر از دماغه امید نیک شده است. با کاهش ۸۵ درصدی تردد در کانال سوئز، ترافیک دریایی در این منطقه با ۱۲۵ درصد افزایش، تغییرات قابل توجهی را نشان داده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از سی نیوز ؛ بر اساس داده های مارین ترافیک، تعداد کشتی های باری با محموله های خشک، تر، رو-رو، گاز طبیعی مایع (ال ان جی) و گاز نفتی مایع شده (ال پی جی) در شش ماه گذشته ۸۵ درصد کاهش یافت. در ماه نوامبر سال گذشته، قبل از افزایش حملات حوثی ها، ۱۰۹۴ کشتی از کانال سوئز عبور کردند. این تعداد با آغاز حملات حوثی ها کاهش یافت و مسیر کشتی ها به سمت دماغه امید نیک تغییر پیدا کرد. تعداد کشتی های عبوری از کانال سوئز در دسامبر سال گذشته ۹۲۳ کشتی بوده و در ژانویه، فوریه و مارس امسال به ترتیب ۲۳۳، ۹۴ و ۸۵ کشتی عبور کرده است. در ماه آوریل، ۱۵۹ کشتی از این مسیر عبور کرد.

برعکس این روال نیز، تعداد کشتی هایی که از رأس امید نیک عبور کرده اند، به طور چشم گیری افزایش یافته است. در نوامبر ۲۰۲۳، تعداد کشتی های عبور کننده از این منطقه در سطح ۱۶۸۲ فروند بود که این رقم در یک ماه بعد به ۱۸۰۰ فروند رسید. در ژانویه سال جاری، ۲۶۹۹ فروند کشتی و در فوریه نیز ۲۷۲۸ فروند کشتی از این منطقه استفاده کرده اند. در دو ماه گذشته نیز به ترتیب ۲۹۲۲ فروند و ۲۸۷۳ فروند کشتی از رأس امید نیک عبور کردند.

این تغییرات نه تنها نرخ حمل ونقل را تحت تأثیر قرار داده است بلکه الگوی تجارت جهانی را نیز بازنگری می کند. انتظار می رود که این وضعیت تا زمانی که تنش های سیاسی در منطقه ادامه دارد، ادامه داشته باشد، و احتمالاً تأثیرات آن به طولانی مدت توسعه یافته و قابل ملاحظه باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.