بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

رونمایی از سیستم کنترل واردات توسط اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا، سیستم کنترل واردات را معرفی کرد، انجمن های لجستیک و شرکت های حمل و نقل می بایست با آن سازگار شوند.

رونمایی از سیستم کنترل واردات توسط اتحادیه اروپا
تین نیوز

اتحادیه اروپا، سیستم کنترل واردات را معرفی کرد، انجمن های لجستیک و شرکت های حمل و نقل می بایست با آن سازگار شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابرنیوز، سومین و آخرین مرحله از معرفی سیستم جدید گمرکی در اتحادیه اروپا انجام شد که مبتنی بر سیستم جامع اطلاعات حمل و نقل با اطلاع رسانی قبلی کالا – اصطلاحاً سیستم کنترل واردات 2 است (ICS2). آنچه قبلاً از سال 2023 برای حمل و نقل هوایی اعمال شده است، از ماه ژوئن به حمل و نقل دریایی و از سال 2025 به واردات جاده ای و ریلی نیز تعمیم داده می شود.

به گفته IRU، سازمان جهانی حمل و نقل جاده ای، این شامل نیازهای داده گسترده ای مانند کدهای شش رقمی HS برای هر کالا در یک محموله، “توضیحات قابل قبول” و اطلاعات دقیق در مورد خریدار و فروشنده است.

با سیستم اطلاعات حمل و نقل پیشرفته ICS2، اتحادیه اروپا می خواهد از اجرای مجموعه جدیدی از قوانین برای امنیت گمرکی حمایت کند. اطلاعات مربوط به همه کالاهایی که وارد اتحادیه اروپا می شوند را قبل از ورود جمع آوری می کند. اپراتورهای اقتصادی باید داده های مربوط به امنیت را از طریق اعلامیه خلاصه ورود (ENS) به ICS2 ارسال کنند. الزام به ارائه این گونه گزارش ها برای همه فعالان اقتصادی یکسان نخواهد بود. این بستگی به نوع خدماتی که در جابجایی بین المللی کالا ارائه می شود، دارد و مربوط به سه تاریخ انتشار ICS2 است.

بنابراین، انجمن های تجاری بین المللی و اروپایی به شرکت های حمل کننده کالا را به داخل یا از طریق اتحادیه اروپا، نروژ، سوئیس یا ایرلند شمالی از طریق دریا، جاده یا راه آهن، هشدار آماده سازی سیستم جدید و با ICS2 سازگار شوند. همچنین باید دریابند که چگونه آنها تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

بنا بر هشدار IRU، عدم رعایت الزامات ICS2 که منجر به تاخیر، اختلال در واردات به اتحادیه اروپا می شود. بسته به رویه موجود در تک تک کشورهای عضو، جریمه هایی نیز برای افرادی که مسئول انتقال داده های امنیتی به ICS2 هستند، قابل انتظار است. بنابراین مهم است که همه طرف های درگیر در چنین حمل و نقلی در این زمینه همکاری کنند.

علاوه بر IRU، هفت انجمن دیگر نیز در این فراخوان شرکت دارند که شامل شورای جهانی کشتیرانی، انجمن بین المللی حمل و نقل کالا، مجمع جهانی کشتیرانی، انجمن کارگزاران کشتی و نمایندگان جامعه اروپا، انجمن مالکان کشتی جامعه اروپا، انجمن های حمل و نقل کالای اروپایی، خدمات حمل و نقل، لجستیک و گمرک و شورای حمل و نقل اروپا.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.