بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

تلاش اروپا در توسعه راه آهن برای مقابله با آلودگی هوا

نبود قطار مستقیم در اروپا مردم را مجبور به پرواز می کند، بنابراین دوستداران محیط زیست خواستار سرمایه گذاری بیشتر روی راه آهن اروپا برای ایجاد مسیرهای قطار مستقیم و تشویق مردم به پرواز کمتر هستند.

تلاش اروپا در توسعه راه آهن برای مقابله با آلودگی هوا
تین نیوز

نبود قطار مستقیم در اروپا مردم را مجبور به پرواز می کند، بنابراین دوستداران محیط زیست خواستار سرمایه گذاری بیشتر روی راه آهن اروپا برای ایجاد مسیرهای قطار مستقیم و تشویق مردم به پرواز کمتر هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، تحلیل ها نشان می دهد تعداد پروازهای مستقیم بین شهرهای اروپایی ۶ برابر بیشتر از حمل ونقل ریلی مستقیم است. دلیل عمده انتخاب این شیوه جابه جایی این است که مسیرهای پرواز مستقیم بسیار بیشتری نسبت به مسیرهای قطار در اروپا وجود دارد و حتی چندین شهر بزرگ اروپایی هیچ قطار مستقیمی به بعضی از شهرهای دیگر قاره ندارند.

قطار و هواپیما - حمل و نقل

بررسی ۹۹۰ مسیر بین ۴۵ شهر بزرگ اروپایی نشان می دهد که تنها ۱۱۴ مورد (۱۲ درصد) از آن ها دارای قطارهای مستقیم است. ۳۰۵ مسیر دیگر (۳۱ درصد) نیز وجود دارد که ارتباط مستقیم با استفاده از مسیرهای موجود در آن ها امکان پذیر است، اما این مسیرها در حال حاضر مورد استفاده قرار ندارد. از سوی دیگر ۶۹ درصد از ترددها در این ۹۹۰ مسیر با پروازهای مستقیم انجام می شود که این امر مردم را تشویق می کند به جای سوار شدن به قطار، پرواز را انتخاب کنند.

 

اروپا سال ها در حال گسترش سفرهای هوایی آسیب رسان به آب و هوا بوده و مسیر آن ها را با معافیت های مالیاتی هموار کرده است، به این ترتیب قطارها و زیرساخت های ریلی از بین رفته اند و هیچیک از شهرهای مورد تجزیه وتحلیل در بررسی حاضر به طور کامل از پتانسیل خود برای اتصال مستقیم به دیگر شهرها با استفاده از قطار استفاده نمی کنند.

در این میان وین با ۱۷ قطار در صدر فهرست شهرهایی با بیشترین اتصالات ریلی مستقیم قرار گرفت. مونیخ با ۱۵ قطار و پس از آن برلین، زوریخ و پاریس با ۱۳ قطار در رتبه های برتر بعدی قرار گرفتند.

در انتهای دیگر مقیاس نیز ۶ شهر آتن، لیسبون، پریشتینا، سارایوو، اسکوپیه و تالین وجود دارد که هیچ ارتباط مستقیمی از طریق مسیرهای راه آهن با سایر شهرهای مورد تجزیه وتحلیل ندارند.

چگونه می توان راه آهن اروپا را بهبود بخشید؟

مدت زمان سفر برای مسافران بسیار اهمیت دارد، بنابراین قطارهای سریع السیر بهترین گزینه برای اتصال پایتخت ها و شهرهای بزرگ اروپایی به یکدیگر محسوب می شود. لازم است اروپا بودجه بیشتری به زیرساخت های موردنیاز برای ایجاد این پیوندها اختصاص دهد.

قطار مستقیم در اروپا 1

گزارش کمیسیون اروپا نشان داد که تعداد کل خدمات برون مرزی مسافری راه دور در اتحادیه اروپا در فاصله ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۹ ثابت مانده است و به طور کلی تنها حدود ۷ درصد از سفرهای قطار در اروپا را تشکیل می دهد. در همین حال تعداد کل قطارهای مسافربری شبانه در اروپا از ۱۲۵۷ قطار در هفته طی ۲۰۰۱ به ۴۴۵ قطار طی ۲۰۱۹ کاهش پیدا کرد، البته از این سال به بعد تعدادی از خطوط هم چون بروکسل-پراگ دوباره راه اندازی شد.

قطار مستقیم در اروپا 2

برای افزایش این ارقام و تشویق افراد بیشتر به انتخاب قطارها برای جابه جایی، از دولت های ملی و اتحادیه اروپا خواسته شده است که از طریق سرمایه گذاری روی زیرساخت ها، همکاری بهتر بین شرکت های راه آهن و الزام بهره گیری از قطارهای مستقیم در مناطقی که اقدامی برای راه اندازی آن ها صورت نگرفته است، از توسعه خدمات قطار مستقیم حمایت و نبودن تعداد در این بخش را برطرف کنند، زیرا اروپایی ها مستحق دسترسی به حمل ونقل عمومی تمیز، کارآمد، راحت و مقرون به صرفه هستند که برای آن ها و کره زمین مفید است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.