بازدید سایت : ۴۴۸۳۱
تا پایان سه ماه سوم ۲۰۲۴؛

◄ ظرفیت ناوگان کانتینری جهان به 30 میلیون TEU می رسد

مؤسسه بیمکو از قول «نیلز راسموسن» با انتشار گزارشی اعلام کرد در حال حاضر ظرفیت کل حمل‌ و‌ نقل کانتینری به ۲۹.۵ میلیون TEU رسیده است.

 ظرفیت ناوگان کانتینری جهان به 30 میلیون TEU می رسد
تین نیوز

مؤسسه بیمکو از قول «نیلز راسموسن» با انتشار گزارشی  اعلام کرد در حال حاضر ظرفیت کل حمل و نقل کانتینری به ۲۹.۵  میلیون TEU رسیده است.

به گزارش تین نیوز، در سایت safety4sea مؤسسه بیمکو از قول «نیلز راسموسن» با انتشار گزارشی اعلام کرده است در حال حاضر ظرفیت کل حمل و نقل کانتینری به ۲۹.۵  میلیون TEU رسیده است.

بر اساس این گزارش ۲۶۴ کشتی با ۱.۶ میلیون TEU از ابتدا تا نیمه اول ۲۰۲۴ به ظرفیت ناوگان کانتینری جهان افزوده شده که در مقایسه با نیمه اول سال ۲۰۲۳ با ۱۱ درصد افزایش در ۱۵ سال گذشته بی سابقه است. این ناوگان تا پایان سه ماه سوم ۲۰۲۴ به ظرفیت ۳۰ میلیون TEU دست می یابد.

افتتاح دوباره پروژه در بندر شهید رجایی به منظور بهره برداری ! چرا !؟

 از ابتدای سال تاکنون ۶۳ کشتی با ظرفیت ۰.۴ میلیون TEU سفارش داده شده که ۱۹ درصد از کشتی های سفارش داده شده و در دست ساخت را تشکیل می دهد.

در این گزارش آمده است: ظرفیت ناوگان کانتینری تا پایان سه ماهه سوم ۲۰۲۴ میلادی از ۳۰ میلیون TEU تجاوز می کند و تا پایان سال ۲۰۲۷ میلادی به ظرفیت ناوگان کانتینری حدود ۴.۳ میلیون TEU اضافه می شود که این کار به بازیافت کشتی ها سرعت خواهد بخشید.

براساس آمارها در حال حاضر یاردهای ساخت کشتی تا سال ۲۰۲۸ میلادی پر از سفارش کشتی های جدید است که در سال های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ میلادی حدود ۱.۵ میلیون TEU کشتی جدید تحویل می شود. ۲۲ درصد از کشتی های سفارشی را کشتی های بزرگ به خود اختصاص داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.