بازدید سایت : ۳۷۸۲۷

تقویت قدرت چین در بخش حمل‌ و نقل

بخش حمل و نقل چین طی ۷۵ سال گذشته به یک سامانه یکپارچه تبدیل شده که ویژگی اصلی آن اتصال گسترده داخلی و بین المللی است.

تقویت قدرت چین در بخش حمل‌ و نقل
تین نیوز |

در راستای طرح کلان حمل و نقل که در سال ۲۰۲۱، در چین منتشر شد، این کشور قصد دارد یک شبکه حمل و نقل ملی نوین، مقرون به صرفه، سبز و هوشمند ایجاد کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از کانال علم، بخش حمل و نقل چین طی ۷۵ سال گذشته به یک سامانه یکپارچه تبدیل شده که ویژگی اصلی آن اتصال گسترده داخلی و بین المللی است.

 فناوری و نوآوری در چین، جدیدترین اقدام، چین دو بخش جدید از مسیر راه آهن در منطقه خلیج بزرگتر گوانگ دونگ-هنگ کنگ-ماکائو را به بهره برداری رسانده است و با این کار، طولانی ترین مسیر راه آهن بین شهری را افتتاح کرده است. مجموع شبکه راه آهن چین اکنون از ۱۶۰ هزار کیلومتر فراتر رفته و طول مسیر ریلی پرسرعت آن به بیش از ۴۶ هزار کیلومتر رسیده است.

چین با شلوغ ترین شبکه ریلی جهان، در یک رکورد جدید بیش از ۲۱ میلیون سفر را در یک روز مدیریت کرده است. طول کل جاده های چین اکنون به بیش از 5.4 میلیون کیلومتر می رسد که نسبت به روزهای ابتدایی تأسیس این کشور ۶۷ برابر افزایش یافته است. توسعه زیرساخت های جاده ای، چین را به قطب اصلی خدمات پست پیشتاز در جهان تبدیل کرده و سرانه تعداد بسته های تحویل پیشتاز در سال ۲۰۲۳، به بیش از ۹۰ بسته برای هر نفر رسیده است. علاوه براین، چین به طور چشمگیری استفاده از وسایل نقلیه انرژی های نو را ترویج می کند؛ به طوری که اکنون دو خودرو از هر پنج خودروی فروخته شده در این کشور با انرژی های جدید کار می کنند.

همچنین، چین در زمینه هوشمندسازی حمل و نقل پیشرفت های قابل توجهی داشته است. برای مثال، این کشور در ساخت و توسعه پایانه های کانتینری خودکار در جهان پیشرو است. روزانه بیش از ۳۰ میلیون درخواست تاکسی اینترنتی در چین ثبت می شود و خدمات اجاره دوچرخه در بیش از ۴۰۰ شهر در دسترس است. در حوزه فناوری های نوین رانندگی، فناوری خودروهای خودران در چین به خوبی توسعه یافته است.

این خودروها با استفاده از حسگرهای از راه دور نصب شده روی سقف خودرو و ارسال داده های محیطی جمع آوری شده به نرم افزارهای هوشمند، کل فرآیند رانندگی، از تخصیص سفارش تا سوار کردن مسافر و ناوبری مسیرها را به صورت خودکار مدیریت می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.