بازدید سایت : ۳۳۴۶۵

آغاز مرحله طرح های تفصیلی پروژه جاده توسعه، پیش از پایان سال جاری

​وزارت حمل و نقل عراق در شرف تکمیل مرحله طرح های اولیه پروژه جاده توسعه و پس از آن ورود به مرحله طرح های تفصیلی پیش از پایان سال جاری است.

آغاز مرحله طرح های تفصیلی پروژه جاده توسعه، پیش از پایان سال جاری
تین نیوز |

وزارت حمل و نقل عراق در شرف تکمیل مرحله طرح های اولیه پروژه جاده توسعه و پس از آن ورود به مرحله طرح های تفصیلی پیش از پایان سال جاری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از میدل ایست نیوز، میثم الصافی، مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد طرح های اولیه راه آهن و بررسی توپوگرافی و خاک، تکمیل و 75 درصد از طرح های اولیه انجام شده است.

 الصافی تصریح کرد پروژه جاده توسعه از بندر بزرگ فاو به شمال کشور امتداد می یابد و به گذرگاه مرزی با ترکیه در فیشخابور می رسد و از 11 استان عبور می کند.

وی بیان کرد تمامی تسهیلات و حمایت ها به شرکت ایتالیایی مجری طرح های اولیه در تمامی مراحل کار مطابق بندهای قرارداد و مطالعات و امکان سنجی اقتصادی با هدف آغاز مرحله طرح های تفصیلی این پروژه در راستای انجام مطالبات دولت و وزارت حمل و نقل ارائه شده است.

مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق ضمن اشاره به اینکه شرکت ایتالیایی مجری، در شرف تکمیل طرح های اولیه پروژه جاده توسعه است، بیان کرد این شرکت محل پایانه های مسافربری و باری در تمامی استان ها را مشخص کرده و پیش از پایان سال جاری وارد مرحله طرح های تفصیلی خواهد شد.

الصافی ضمن ابراز امیدواری نسبت به آغاز فاز اول پروژه جاده توسعه از نیمه دوم سال آتی خاطر نشان کرد طول این بزرگراه به هزار و 190 کیلومتر می رسد و وزارت حمل و نقل به دنبال امضای قرارداد با یکی از شرکت های متخصص است و پس از تکمیل طرح ها یا هر بخش آن، این وزارتخانه مناقصه های موردنیاز برای اجرای آن را آغاز خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.