بازدید سایت : ۸۱۲۹۸

راه آهن باکو-تفلیس-کارس؛ بخشی حیاتی کریدور میانه

نخست وزیر آذربایجان در افتتاحیه دهمین نشست کمیسیون بین دولتی همکاری های اقتصادی بین گرجستان و آذربایجان گفت: راه آهن باکو-تفلیس-کارس مهم ترین بخش کریدور میانه است.

راه آهن باکو-تفلیس-کارس؛ بخشی حیاتی کریدور میانه
تین نیوز |

نخست وزیر آذربایجان در افتتاحیه دهمین نشست کمیسیون بین دولتی همکاری های اقتصادی بین گرجستان و آذربایجان گفت: راه آهن باکو-تفلیس-کارس مهم ترین بخش کریدور میانه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابرنیوز، علی اسدوف گفت: باید توجه ویژه ای به تلاش های مشترک برای اجرای کامل پروژه راه آهن باکو-تفلیس-کارس معطوف شود. به لطف سرمایه گذاری های اضافی آذربایجان و تلاش های گرجستان، ظرفیت بارگیری حمل و نقل کالا از ۱ میلیون به ۵ میلیون تن افزایش یافته است.

نخست وزیر آذربایجان افزود: یکی از بزرگ ترین بنادر تجاری در دریای خزر، بندر بین المللی باکو، نقش کلیدی در کریدور میانه ایفا می کند. در حال حاضر، کارهای فعالی در حال انجام است تا ظرفیت بارگیری این بندر از ۱۵ به ۲۵ میلیون تن در سال افزایش یابد. بنادر پوتی و باتومی در گرجستان نیز عناصر مهمی از کریدور میانه را تشکیل می دهند. ما بسیار خوشحالیم که نهادهای مربوطه یادداشتی در زمینه همکاری در حوزه کریدور حمل و نقل امضا خواهند کرد. تمام این اقدامات نقش آذربایجان و گرجستان را به عنوان پیوندهای کلیدی در معاملات بین قاره ای تقویت می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.