تاثیر تعرفه های گمرکی ترامپ بر درآمد شبکه ریلی
در حالی که ترامپ با تعرفه های گمرکی بر مکزیک و کانادا در سه شنبه آینده، تعرفه های اضافی بر چین و همچنین تعرفه ها بر اتحادیه اروپا، در حال آماده شدن برای مرحله بعدی جنگ تجاری است، شبکه ریلی باری آمریکا برای تاثیری آماده می شود که به قلب شبکه ترافیکی گسترده ای که اقتصادهای جهان را به هم متصل می کند، ضربه وارد خواهد کرد.

گروه تجارت ریلی هشدار داد که سرمایه گذاری در زیرساخت های حمل ونقل، نیازمند اقتصاد رو به رشد است. ایان جفریز، مدیرعامل انجمن راه آهن آمریکا گفت: وقتی اقتصاد خوب پیش می رود، ما خوب عمل می کنیم و همه ما در صدد سرمایه گذاری برای رشد اقتصادی هستیم. تجارت بخش مهمی از رشد، چه صادرات به شرکای آمریکای شمالی و چه واردات از بنادر ماست.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، نتایج بررسی های جدید انجمن راه آهن آمریکا نشان می دهد که این کشور در سال ۲۰۲۴، حدود ۲۰۳.۱ میلیارد دلار تجارت فرامرزی با کانادا و مکزیک ثبت کرده که داده های آماری حمل ونقل شامل رقم ۱۰۴.۸ میلیارد دلار در تجارت آمریکا و کانادا (۶۶ درصد واردات و ۳۴ درصد صادرات) و ۹۸.۳ میلیارد دلار در تجارت آمریکا و مکزیک (۶۵ درصد صادرات و ۳۵ درصد واردات) است.
داده های انجمن راه آهن آمریکا، در سال ۲۰۲۳، درآمد ریلی ۲۳۳.۴ میلیارد دلاری در کل تولید اقتصادی با بیش از ۵۰ میلیارد دلار ارزش افزوده مستقیم به تولید ناخالص داخلی را نشان می دهد که در سال ، ۲۰۲۳، از ۷۴۹ هزار و ۴۰۰ شغل پشتیبانی کرد و ۶۶.۱ میلیارد دلار درآمد خانوار را به ثبت رساند. پنج ایالت با بیشترین اشتغال ریلی باری، شامل تگزاس، ایلینوی، نبراسکا، کالیفرنیا و جورجیا هستند و تگزاس در صدر فهرست اشتغال قرار دارد زیرا این ایالت نزدیک به ۹۰ درصد از قطارهای فرامرزی آمریکا-مکزیک را در چهار گذرگاه خود مدیریت می کند.
جفریز اظهار کرد: انجمن راه آهن آمریکا می گوید که راه آهن سال گذشته، تقریبا ۲۶.۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده و این تقریبا تمام سرمایه خصوصی است که به زیرساخت های ما باز می گردد تا حرکت های بین المللی را تسهیل کند. پروژه های زیرساختی، هزاران شغل و میلیاردها سرمایه گذاری ایجاد کرده و اتحادیه پاسیفیک همچنین در حال سرمایه گذاری بر روی رمپ های چند وجهی جدید در فونیکس، کانزاس سیتی، سالت لیک سیتی و مریلند است. شرکای عمومی نیز در حال بازسازی تونل هاوارد استریت هستند تا جابجایی کانتینرها را از بندر بالتیمور، سریعتر و خارج از جاده فراهم کند.
وی افزود: سرمایه گذاری ها و محصولات خدماتی به صورت آنلاین ارائه می شوند تا با بازار بین المللی مطابقت داشته باشند و اطمینان حاصل شود که آمریکا، رقابت جهانی خود را حفظ می کند و اقتصاد آماده رشد است تا کالاها را در هر دو جهت سوق دهد.
بر اساس داده های تجاری، کریدور ریلی آمریکا-کانادا، مجرای اصلی انتقال قطعات خودرو، فرآورده های نفتی، محصولات جنگلی و مواد شیمیایی بوده و نشان دهنده یکپارچگی عمیق صنعتی بین دو اقتصاد است. طبق گزارش انجمن راه آهن آمریکا، تجارت در مرز آمریکا و مکزیک، شامل حجم قابل توجهی از محصولات خودرو، کالاهای کشاورزی و مواد صنعتی است.
تجارت فرامرزی در امتداد ۲۳ گذرگاه ریلی آمریکا-کانادا و هفت گذرگاه آمریکا-مکزیک انجام می شود که به گفته جفریز، هر مکان یک تزریق اقتصادی به اقتصادهای محلی ایجاد می کند. توسعه صنعتی، محرک اقتصادی کلیدی است و نورفولک جنوبی، فقط در سال ۲۰۲۴، شاهد ۴.۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری توسعه صنعتی در شبکه ۱۴۹ پروژه خود بود.
شبکه سی ان بی سی گزارش کرد: بیشترین سهم تجارت، تا ۷۰ درصد که از طریق راه آهن حمل می شود، مربوط به کشورهای غیر آمریکای شمالی و طیف کالاها و حمل ونقل بسیار گسترده است. مواد شیمیایی (۱۷ درصد وارداتی و صادراتی) شامل اتانول، پلاستیک و مواد شیمیایی صنعتی ضروری برای تولید جهانی است. نزدیک به ۴۰ درصد از صادرات غلات آمریکا از طریق راه آهن به بنادر یا مرزهای زمینی این کشورمنتقل می شود. همچنین فلزات ازجمله سنگ آهن، ضایعات فلزی و همچنین مواد معدنی (۱۵ درصد)، از طریق شبکه ریلی جابجا می شود.
ایلینوی در مرز کانادا و آمریکا، شلوغ ترین مرکز ریلی جهان در شیکاگو با ۶ راه آهن کلاس یک، ۴۰ خط راه آهن کوتاه و شبکه گسترده ای از پایانه های بین وجهی و محوطه های طبقه بندی است که تجارت ملی و بین المللی را به حرکت در می آورند. در سال ۲۰۲۳، فعالیت ریلی در ایلینوی، ۴.۷ میلیارد دلار درآمد خانوار را به همراه داشت و از ۳۸ هزار و۶۰۰ شغل اضافی در صنایع مختلف پشتیبانی کرد.
در ساحل غربی، کالیفرنیا از طریق بنادر ساحل غربی به بازارهای جهانی متصل می شود و نزدیک به ۷۰۰۰ کارمند راه آهن باری در این ایالت کار و به جابجایی کانتینرهای چندوجهی، کالاهای مصرفی، محصولات غذایی و مواد شیمیایی کمک می کنند.
جفریز خاطرنشان کرد: ما از چالش های زنجیره تامین آگاه هستیم و زنجیره تامین جهانی چند سال قبل احساس شد و شاهد حجم این زنجیره تامین در همان سطح هستیم و سطح بسیار بالایی از خدمات را حفظ می کنیم. من فکر می کنم راه آهن تمایل و توانایی خود را برای پاسخگویی به تقاضای فوری نشان داده است، مشتریان و کسب وکارهای ما را برای موفقیت در آینده با سرمایه گذاری کنونی برای حمایت از افزایش تقاضای مورد انتظار در آینده آماده می کنند.