بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
سنندجی:

◄ سوخت یورو4 نرسد در آلودگی هوا مشکل خواهیم داشت

قرار بود برای اتوبوس‌ها سوخت یورو 4 تحویل داده شود. پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران با ابراز تأسف از عدم تحقق این وعده گفت: سوخت تحویلی از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و اگر این روند در سه‌ماهه سوم سال ادامه داشته باشد در رابطه با آلودگی هوا و معاینه فنی دچار مشکل می‌شویم.

سوخت یورو4 نرسد در آلودگی هوا مشکل خواهیم داشت
تین نیوز |

قرار بود برای اتوبوس‌ها سوخت یورو 4 تحویل داده شود. پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران با ابراز تأسف از عدم تحقق این وعده گفت: سوخت تحویلی از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و اگر این روند در سه‌ماهه سوم سال ادامه داشته باشد در رابطه با آلودگی هوا و معاینه فنی دچار مشکل می‌شویم.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، سنندجی در هشتمین جلسه کارگروه آلودگی هوا و اخذ معاینه فنی که صبح امروز در محل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهرداری تهران برگزار شد، بابیان اینکه یک هفته از مهر گذشته و در این مدت وضعیت ما بسیار خوب بوده است، گفت: باوجود مشکلات بسیاری که در شهر داشتیم، حرکت‌های بسیار خوبی در حوزه اتوبوس‌رانی صورت گرفت که راه‌اندازی خطوط 22 گانه سرویس مدارس از آن جمله است.

او افزود: معاینه فنی هم جزو شاخص‌های ما بود که از تیرماه شروع شد. با توجه به فرسودگی برخی از اتوبوس‌ها ما باید هر سه ماه یک‌بار معاینه فنی را تکرار کنیم. معاینه فنی می‌تواند هم در حوزه آلودگی و هم در بحث ایمنی به ما کمک کند.

مدیرعامل شرکت اتوبوس‌رانی اضافه کرد: امیدواریم در شش ماه دوم سال نیز که بحث معاینه فنی بسیار حائز اهمیت است، موفق عمل کنیم. ضمناً امیدواریم پس‌ازاین مرحله در حوزه نوسازی ناوگان نیز فرجی شود؛ چراکه هدف نهایی ما این است.

سنندجی بابیان اینکه سیستم اتوبوس‌رانی به سیمفا (سیستم مرکزی معاینه فنی) متصل شده، گفت: اگر مشکلی در حوزه معاینه فنی وجود داشته باشد بااتصال به سیستم سیمفا درصد اطمینان بیشتر می‌شود.

او با اشاره به اینکه حدود 95 درصد اتوبوس‌های بخش‌خصوصی که در شهر فعال هستند از معاینه فنی برخوردارند، گفت: 5 درصد باقیمانده اغلب معاینه فنی دارند؛ اما از تاریخ تکرار معاینه فنی آنها گذشته است. اتوبوس‌های بالای 10 سال می‌بایست سه ماه یک‌بار معاینه فنی را تکرار کنند و اتوبوس‌های پایین 10 سال نیز باید شش ماه یک‌بار نسبت به تکرار معاینه فنی اقدام کنند.

سنندجی بابیان اینکه 85 درصد اتوبوس‌های سازمانی معاینه فنی دارند، اظهار داشت: درحال‌حاضر کلیه اتوبوس‌های فعال معاینه فنی دارند و برچسب‌هایی با قطع A5 گویای معاینه فنی آن است. هر شهروندی می‌تواند این برچسب را مشاهده کند، اما اگر مشکلی در این راستا وجود داشت شهروندان می‌توانند از طریق سامانه 1888 به ما اطلاع دهند.

او تأکید کرد: 15 درصد اتوبوس‌های سازمانی که دارای معاینه فنی نیستند، در تعمیرگاه هستند و قرار است معاینه فنی را اخذ کنند، اما درحال‌حاضر تمامی اتوبوس‌های فعال ما معاینه فنی شده‌اند.

وزارت صنعت برای حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری تسهیلات اختصاص دهد

مدیرعامل شرکت اتوبوس‌رانی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی شش‌ماهه اول سال هزینه‌های تعمیراتی بالا رفته و این‌یکی از مشکلات موجود در حوزه ماست. خواسته ما از وزارت صنعت این است که تسهیلاتی را که برای حمل‌ونقل برون‌شهری درنظر گرفته، برای حمل‌ونقل درون‌شهری نیز درنظر بگیرد.

او ادامه داد: اکنون برای لاستیک کامیون‌ها و اتوبوس‌های برون‌شهری ارز 4200 تومانی اختصاص‌یافته است، اما حمل‌ونقل درون‌شهری در رابطه با لاستیک، روغن و ... دچار مشکل است. این موضوع می‌تواند مسئله معاینه فنی را به چالش بکشد. باید توجه داشت که استهلاک درون‌شهری بیشتر از استهلاک برون‌شهری است.

مدیرعامل شرکت اتوبوس‌رانی بابیان اینکه قیمت هر دو حلقه لاستیک چینی 5 الی 5.5 میلیون تومان است، گفت: براساس آخرین استعلام هر حلقه لاستیک ایرانی یک‌میلیون تومان است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بحث کیفیت سوخت در نگهداری تجهیزات تأثیرگذار است، گفت: براساس اعلام سازمان حفاظت محیط‌زیست آمار سوخت وضعیت مناسبی ندارد. قرار بود این اطلاعات دراختیار شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قرار بگیرد. درست است که یک‌طرف بحث آلودگی هوا با شرکت اتوبوس‌رانی است، اما طرف دیگر زیرساخت‌های کشور است که باید اصلاح شود.

سنندجی با اشاره به اینکه در سطح تهران باید سوخت یورو 4 تحویل داده می‌شد، گفت: مصرف سوخت در کل کشور 100 میلیون لیتر است که 40 میلیون لیتر از آن متعلق به حمل‌ونقل عمومی است. درحال‌حاضر 20 تا 21 میلیون لیتر سوخت یورو 4 در کشور تولید می‌شود که این نصف سوخت حمل‌ونقل عمومی کشور است. بالطبع بیشتر این سوخت به کلان‌شهرها اختصاص می‌یابد، اما براساس گزارش‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست در عمل دچار مشکل هستیم.

او افزود: سوخت می‌تواند روی مسئله معاینه فنی تأثیر بگذارد. اگر قرار است آلودگی هوا برطرف شود، همه سازمان‌ها باید به وظایف خود عمل کنند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.