بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

۳۲ دفتر حمل و نقل درخواست ابطال پروانه دادند

رئیس اتحادیه حمل و نقل شهری گفت: درآمد امسال اعضا نسبت به دوسال گذشته بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته است به طوریکه در ۷ ماه گذشته ۳۲ دفتر درخواست ابطال پروانه کسب دادند زیرا علاوه بر نبود مشتری فشار مالیاتی و بیمه باعث شده که آنها نتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

۳۲ دفتر حمل و نقل درخواست ابطال پروانه دادند
تین نیوز |

حسین زندی در خصوص آخرین وضعیت دفاتر حمل و نقل شهری گفت: در استان تهران نزدیک به 350 دفتر حمل و نقل بار داریم که در برخی از این دفاتر 150 خودرو مشغول به کار هستند و در برخی 10 خودرو که در مجموع نزدیک به 7 هزار خودرو در تهران وظیفه حمل و نقل و جابجایی اسباب و اثاثیه را بر عهده دارند.

وی در خصوص اخذ مالیات و نصب صندوق‌های مکانیزه فروش گفت: این اتحادیه یکی از مجموعه‌هایی است که از سال آینده صندوق‌های مکانیزه فروش را استفاده می‌کنند اما از همین الان برخی نگرانی‌ها در بین اعضا به وجود آمده و نگران مالیات سال بعد هستند. نگرانی اصلی این است که مالیات بر اساس تراکنش‌هایی که در این صندوق صورت می‌گیرد اخذ شود نه سود و در آمدی که حاصل می‌شود.

زندی ادامه داد: درآمد امسال اعضا نسبت به دوسال گذشته بیش از 60 درصد کاهش داشته است به طوریکه در 7 ماه گذشته 32 دفتر درخواست ابطال پروانه کسب دادند زیرا علاوه بر نبود مشتری فشار مالیاتی و بیمه باعث شده که آنها نتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. اکنون برخی از دفاتر حمل و نقل به صورت توافقی و برخی دیگر دفاتر رسمی ارائه می‌دهند اما به هر صورت مالیات نسبت به سال قبل افزایش پیدا می‌کند و اگر اعتراضی هم صورت بگیرد اعلام می‌کنند که پرینت حساب بانکی بیاورید که این استدلال از اساس غلط است.

وی افزود: تمام اتحادیه‌ها همین مشکل را دارند فقط در اتحادیه ما 800 ماشین بیکار شده‌اند. در جلسه روسای اتحادیه‌ها، رئیس اتحادیه رستوران‌داران نیز اعلام کرد که امسال فقط 169 رستوران در تهران درخواست ابطال پروانه دادند. وقتی وضعیت بدین صورت است بر چه اساس مالیات اخذ می‌کنند اگر واقعا مالیات بر درآمد است نباید برای امسال حتی یک درصد هم مالیات اخذ کنند چه برسد به اینکه سال آینده هر صنفی از 15 تا 30 درصد افزایش مالیات داشته باشد.

زندی در خصوص علل کم شدن فعالیت دفاتر حمل و نقل بار گفت: گرانی مسکن امسال به حدی بود که اکثر مستاجرین به دنبال توافق با صاحبخانه بودند از طرف دیگر هر 3 بار اسباب‌کشی معادل یک آتش‌سوزی منزل است و ضربات و استهلاک اساسی به لوازم منزل وارد می‌کند به طور کلی فعالیت ما به گونه‌ای است که مردم تا در شرایط اضطرار قرار نگیرند از این خدمات استفاده نمی‌کنند.

وی در خصوص نحوه رسیدگی به شکایات گفت: ما در اتحادیه کمیسیون رسیدگی به شکایات داریم و در کمترین زمان به شکایات مشتری‌ها رسیدگی می‌کنیم بیشتر شکایات برای شکستن لوازم منزل و قیمت است که ما سعی می‌کنیم با کدخدا منشی همه را حل کنیم. در بیش از 70 درصد موارد حق با مشتری است و ما دفتر حمل و نقل را ملزم به کسب رضایت می‌کنیم در صورتیکه نتوانیم مشکل را در اتحادیه حل کنیم پرونده ر ا به سازمان تعزیرات می‌فرستیم تا آنجا رسیدگی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.